Visszatér a Suzuki Baleno. Az 1990-es évek második felében gyártott modellt a szerencsétlen külsejű Liana váltotta le 2001 után. Frankfurtban az első találkozás alapján a Baleno második generációja is valahová a kiskocsik fölé és a kompakt autók alá sorolható be.
Meglepően tágas
Beszállva ezen az autón is látni, hogy a Suzukit nem nagyon érdekli a minőségérzet. Egyszerű, olcsónak ható anyagokkal találkozunk. Van ellenben hét col átmérőjű érintőképernyő a műszerfal közepén a multimédia és a navigáció kezelésére. A Mirror Link funkcióval az okostelefonon futó programokat az autó képernyőjéről használhatjuk. Itt jelenik meg az energiaáramlás ábrája a hibrid változatban.

355 literes a csomagtér, ami a legnagyobb a kisautók között. Ennek ellenére a hátsó lábtér is óriási a kategóriatársakat ismerve
High-tech: adaptív tempomat
Látszik a 3995 milliméteres autón, hogy a zsúfolt Japánban értenek a térkihasználáshoz. A csomagtartó a VDA német autóipari szövetség szabványa szerint 320, a Suzuki adatai szerint 355 literes, ami az egyik legnagyobb a kiskategóriában, a Škoda Fabia és a Hyundai i20 mögött.
A kormányon megtalálni az adaptív tempomat gombjait. Az automatikus távolságtartással az autó a forgalommal együtt gyorsít vagy lassít a tempomattal beállított sebességig. A rendszer a Vitarában már piacon van. A berendezés milliméteres hullámhosszú radarral pásztázza az utat. A high-tech megoldások közé tartozik a ráfutásgátlás is, amely akadályt érzékelve először a vezetőt riasztja, és ha ő nem reagál, automatikusan fékez.Félhibrid és turbómotor
Amióta a Smart elkezdte mikrohibridnek nevezni a sima stop-start rendszerrel ellátott fortwót, érdemes kétszer rákérdezni, mit is tud az adott mild hibrid. A Suzuki rendszerében 2,3 kW, nagyjából négy lóerőt ad le a villamos gép, egy önindító generátor.

1,2 literes szívómotor lesz 90 lóerővel vagy ugyanez a blokk egyszerű hibridhajtással kiegészítve. A harmadik motor a 112 lóerős, turbós egyliteres
A motorkínálatban a Swiftből ismert ezerkettes mellett ott lesz az új fejlesztésű Boosterjet motor. Az egyliteres, háromhengeres benzines turbófeltöltéssel és közvetlen benzinbefecskendezéssel működik. 112 lóerős 5500-on, maximális nyomatéka 170 Nm 2000 és 3500-as fordulatszám között.

Új padlólemezre épül a Baleno. Körülbelül egy mázsával könnyebb a Swiftnél, ami 920 kg körüli súlyt ígér az alapmodellnél
Jövő tavasszal
Fogyasztási és menetteljesítmény-adatokat még nem adott meg a gyár. A félhibrid nem hivatalos szén-dioxid-kibocsátása 93 g/kilométer, ami 4,1 l/100 kilométer körüli fogyasztásnak felel meg.
Frankfurtban a cég belkereskedelmi szakembereitől azt tudtuk meg, hogy Magyarországra a 2016. februári gyártásból érkezik a Baleno, tehát nagyjából jövő április táján jelenhet meg hazánkban. Áráról még nincs semmilyen adatunk. A kocsi árpozícióját rontja az indiai gyártás, amivel vámköltség rakódik a modellre. Mivel a modell a Swift fölé és az S-Cross alá sorol be a kínálatba, ára is a két modell között lehet.Az alábbiakban pedig interjút közlünk az autót tervező mérnökcsoport vezetőjével, akivel a Frankfurti Autószalonon beszélgettünk. Ito Kunihiko hazájában két belpiacos kisautót, kei cart használ és két keréken is aktív egy GSX-R nyergében.
Miért tértek vissza ehhez a névhez?
Az olasz nyelvben ez a szó villámot jelent. Reméljük, hogy az autó villámként villan meg a piacon is.
Milyen műszaki alapokra épül a Baleno?
Új technikára épül, ehhez a típushoz fejlesztettük ki az ötödik generációs padlólemezt. Erre az architektúrára Celerio és Swift méretű autókat is gyárthatunk a jövőben.

Ito Kunihiko főmérnökként irányította a könnyű és takarékos Baleno fejlesztését. Középen tolmácsa ül, aki maga is fejlesztőmérnök, háttal a szerző
A fogyasztás mérséklése és a súlycsökkentés érdekében. A Baleno nagyjából 100 kilóval könnyebb a Swiftnél, amit csak strukturális fejlesztésekkel lehetett elérni. Másképp oldottuk meg az autó vázszerkezetét, az intelligensebb konstrukció révén lett könnyebb.
Mekkora a tervezett darabszám?
Globális adatok közlésére nem vagyok jogosult, de az európai piacon 35 000 Baleno értékesítését tervezzük.
Hazánkban viszonylag sok kombi és lépcsőshátú fut az első generációból. Lesz utóduk ezeknek a modelleknek?
Nem tervezzük további karosszériaváltozatok gyártását.
Az autó megkapja a vadonatúj kéthengeres dízelmotort?
Nem szerepel terveinkben dízelmotoros változat, benzines és hibrid lesz a Balenóból.
Ito úr, köszönjük a beszélgetést!