A közelmúltban több cikkben is foglalkoztunk az új Suzuki Balenóval. Ebben az anyagban közöltük az első tapasztalatokat a kocsiba beülve. Mivel ez az autó sok magyar családnak is alternatíva lehet, ha jó lesz az ára, részletesebben is feldolgoztuk. A Frankfurti Autószalon alkalmából interjút kértünk az autó fejlesztőcsapatát vezető főmérnöktől. Ito Kunihiko úr hazájában két belpiacos kisautót, kei cart használ és két keréken is aktív egy GSX-R nyergében. A főmérnök a Suzuki-stand interjúszobájában válaszolt a Balenóval kapcsolatos kérdéseinkre.

A Frankfurti Autószalonon interjút kértünk az új Suzuki Baleno fejlesztőcsapatát vezető főmérnöktől. Ito Kunihiko válaszol

Ito Kunihiko főmérnökként irányította a könnyű és takarékos Baleno fejlesztését. Balján tolmácsa, a kép jobb szélén a szerző

Ito Kunihiko főmérnökként irányította a könnyű és takarékos Baleno fejlesztését. Balján tolmácsa, a kép jobb szélén a szerző

Ito úr, miért tértek vissza a Baleno névhez?

Az olasz nyelvben ez a szó villámot jelent. Reméljük, hogy az autó villámként villan meg a piacon is a kiskategóriában.

Milyen műszaki alapokra épül a Baleno?

Új technikára épül, ehhez a típushoz fejlesztettük ki az ötödik generációs padlólemezt. Erre az architektúrára Celerio és Swift méretű autókat is gyárthatunk a jövőben.

3995 milliméteres hosszával akkor, mint a jól fejlett kisautók, például a Corsa vagy az i10. Vannak ennél mutatósabb autói is a Suzukinak

3995 milliméteres hosszával akkor, mint a jól fejlett kisautók, például a Corsa vagy az i10. Vannak ennél mutatósabb autói is a Suzukinak

Miért volt szükség új alapokra?

A fogyasztás mérséklése és a súlycsökkentés érdekében. A Baleno nagyjából 100 kilóval könnyebb a Swiftnél, amit csak strukturális fejlesztésekkel lehetett elérni. Másképp oldottuk meg az autó vázszerkezetét, az intelligensebb konstrukció révén lett könnyebb.

Milyen autók épülhetnek az új technikára?

Japán miniautók, a kei carok, továbbá az A és B kategóriájú modellek, de a kompakt kategóriába tartozó autó is építhető rá. (A szegmens: pl. Panda, i10, Celerio, B: 208, Polo, Corsa. – a szerk.)

Várhatóan áprilisban lesz kapható hazánkban a Baleno. Családi autónak is kellően tágas

Várhatóan áprilisban lesz kapható hazánkban a Baleno. Családi autónak is kellően tágas

Mekkora súlyt takarítottak meg az új megoldásokkal?

A teljes karosszériát véve 50 kilogrammot sikerült megspórolni.

Mennyi az autó alaktényezője?

Nem adhatjuk ki ezt az adatot, de ez a márka eddigi legjobb légellenállású ötajtós autója.

Akkor közelítsük meg úgy, hogy 0,30 alatt vagy felett van?

Nem megy 0,30 alá, de közel van az említett értékhez.

Olcsó hatást kelt a műszerfal, a minőségérzet nem jó

Olcsó hatást kelt a műszerfal, a minőségérzet nem jó

Hazánkban viszonylag sok kombi és lépcsőshátú fut az első generációból. Lesz utóduk ezeknek a modelleknek?

Nem tervezzük további karosszériaváltozatok gyártását.

Az autó megkapja a kéthengeres dízelmotort?

Nem szerepel terveinkben dízelmotoros változat, benzines és hibrid lesz.

Jó ideje alkoholmentes koktélokat komponál a cateringcég a Suzuki modellekhez. A Baleno-koktél rostos almalét, kókuszt és banánt tartalmaz. Nekem ízlett

Jó ideje alkoholmentes koktélokat komponál a cateringcég a Suzuki modellekhez. A Baleno-koktél rostos almalét, kókuszt és banánt tartalmaz. Nekem ízlett

Mekkora a tervezett darabszám?

Globális adatok közlésére nem vagyok jogosult, de az európai piacon 35 000 Baleno értékesítését tervezzük.

Ito úr, köszönjük a beszélgetést!