Az Audi tavaly mutatta be az A3 g-tron modellváltozatot, amely benzin mellett sűrített földgázzal (CNG) is üzemeltethető volt. A fejlesztést külön értékessé tette, hogy a cég Németországban fenntartható gázgyárat üzemeltet, így a g-tron helyi vásárlói nyugodt lelkiismerettel autózhatnak, CO2-termelésüket ellentételezi az Audi.

Most újabb taggal gyarapodik a g-tron család. Az A4 Avant remek donor az átalakításhoz, hiszen könnyedén elférnek a földgázt 200 baros nyomáson tároló, szénszálas és üvegszálas műanyagból épített tartályok. Ezek teljes kapacitása 19 kilogramm, és mivel átlagosan négy kilogramm gáz megy el száz kilométeren, csaknem 500 kilométert képes megtenni gázüzemben az Audi.

Négy kilót eszik százon az Audi A4g-tron 1
Négy kilót eszik százon az Audi A4g-tron 7 A 170 lovas, 270 Nm nyomatékú 2.0 TFSI blokk természetesen benzinnel is üzemeltethető; a csökkentett térfogatú tartályban 450 kilométerre elegendő üzemanyag fér el. A benzinüzemű fogyasztásról nincs információnk, sőt, típusbizonyítvány hiányában semmilyen hivatalos adat nincs.