Az itáliai Portofino városáról nevezte el új túrakabrióját a Ferrari. A 3,9 literes V8-as erőforrás megegyezik a California T motorjával, ám teljesen átdolgozták: a szívórendszer, a dugattyúk és a hajtókarok, módosították a vezérlést, áthangolták a kipufogórendszert, így a motor turbólyukmentesen veszi a gázparancsokat.

Búcsúzik a Ferrari California, itt az utódja! 1

A teljesítmény így 560 helyett 600 lóerő, a nyomaték 755 Nm-ről 760-ra nőtt. Nem mellékes, hogy hangzását is brutálisabbnak ígéri a gyár. A gyorsulás ideje (3,5 mp) egyetlen tizeddel javult, a végsebesség 316 helyett meghaladja a 320 km/órát – minimális különbségek, ám állítólag a Portofino (amely vele azonos nevű, új piros fényezést kapott) sokkal sportosabb modell lesz, mint a szoftos California.

Először is vadonatúj futóművet és vázszerkezetet kapott, amelyek a modern gyártási és anyagtechnológiáknak köszönhetően jelentősnek mondott tömegcsökkentést eredményeztek – az újdonság tömege egyelőre titok, a Caifornia T menetkészen 1730 kilót nyomott.

Búcsúzik a Ferrari California, itt az utódja! 17

A menetdinamikán sokat dolgoztak. A Portofinón mutatkozik be a Ferrari harmadik generációs elektronikus hátsó differenciálzárja (E-Diff3), amit ráadásul integráltak az F1-Trac kipörgésgátlóval, így a tapadás és a határtartományon mutatott kezelhetőség is javult. Az E-Diff3-nak köszönhetően büntetlenül építhettek be elektromos kormányszervót; a mágneses csillapítást továbbfejlesztették.

A Ferrari házi dizájnstúdiója által megálmodott autó 4586 mm hosszú, 1938 mm széles, 1318 mm magas (California T: 4570 x 1910 x 1322 mm). A fényszórók LED-esek, a mellettük elrejtett réseken belépő levegő a kerékdobok mögött távozva csökkenti a turbulenciákat.

 

Búcsúzik a Ferrari California, itt az utódja! 18

 

A lenyitható keménytető új, könnyebb konstrukció, már menet közben is nyitható, csukható. Szintén új a klímaberendezés, a kormánykerék, a 18 irányban állítható motoros ülés háttámlája (itt ügyeltek arra, hogy minél több hely maradjon a hátsó utasok lábának), és új a szélterelő is, amely 30 százalékkal csökkenti az utastérben ébredő légörvényeket, és a szélzajt is mérsékli.

Az autó hivatalos világpremierjére szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon kerül sor.

Búcsúzik a Ferrari California, itt az utódja! 20