Ha egymás mellé raknánk egy-egy képen az új Dacia Duster és az Audi R8 fűtő-szellőző kapcsolósorát, bizony lennének, akik megzavarodnának a hasonlóság láttán. A plágium vádja nyilván nem érheti a Renault olcsó márkáját, az viszont jól látható, hogy pont az olcsóság és az igénytelenség közötti párhuzamot szeretnék feloldani az új Duster bevezetésével.

Audi szintű megoldásokkal ejt ámulatba az új Dacia Duster 1

Melyik a Dacia, és melyik az Audi?

Miközben a második generációs Duster szinte teljesen úgy néz ki, mint elődje, van néhány fontos változás. Szélesebb az orr, az oldalfalat kirajzoló vonalak közelebb állnak (fekszenek) a vízszinteshez. Magasabban húzódik az övvonal, átdolgozták a tetősínt, újak a fenékvédő lemezek, a LED-es nappali fény, és persze a hátsó lámpatest.

A legnagyobb változás a beltérben érezhető – szükség is volt rá. A műszerfalat teljesen átdolgozták, ergonomikusabb lett. Vadonatújak az ülések is, állítólag kényelmesebbek, jobb megtámasztást adnak (+20mm ülőlap), van bennük állítható deréktámasz is. Az anyagválaszték és a kivitelezés minősége is javult, valamint egy csomó praktikus tárolóhelyet alakítottak ki. A kormánykerék négy irányban állítható. Javult a hangszigetelés, a zajszint állítólag felére csökkent.

Audi szintű megoldásokkal ejt ámulatba az új Dacia Duster 2

Olyan új szolgáltatások jelentek meg a Duster fedélzetén, mint a 360 fokos panoráma kamera, a holttér-figyelés, a függönylégzsákok, a digitális klímavezérlés, a kulcs nélküli nyitás-indítás vagy a szürkületérzékelő.

A csomagtartó 445 literes az első-, 376 literes az összkerékhajtású verziókban.

Motorból kétféle benzines (115 lóerős szívó és 125 lóerős turbó) és szintén kétféle dízel (90 és 110 lóerővel) áll rendelkezésre. A legkisebb dízel kivételével mindegyik kérhető összkerékhajtással; robotváltó csak a nagy dízelhez rendelhető, kizárólag elsőkerék-hajtással társítva. A kisebbik benzinmotor LPG-s kettős üzemben is rendelkezésre áll.