Ha egymás mellé raknánk egy-egy képen az új Dacia Duster és az Audi R8 fűtő-szellőző kapcsolósorát, bizony lennének, akik megzavarodnának a hasonlóság láttán. A plágium vádja nyilván nem érheti a Renault olcsó márkáját, az viszont jól látható, hogy pont az olcsóság és az igénytelenség közötti párhuzamot szeretnék feloldani az új Duster bevezetésével.
Miközben a második generációs Duster szinte teljesen úgy néz ki, mint elődje, van néhány fontos változás. Szélesebb az orr, az oldalfalat kirajzoló vonalak közelebb állnak (fekszenek) a vízszinteshez. Magasabban húzódik az övvonal, átdolgozták a tetősínt, újak a fenékvédő lemezek, a LED-es nappali fény, és persze a hátsó lámpatest.
A legnagyobb változás a beltérben érezhető – szükség is volt rá. A műszerfalat teljesen átdolgozták, ergonomikusabb lett. Vadonatújak az ülések is, állítólag kényelmesebbek, jobb megtámasztást adnak (+20mm ülőlap), van bennük állítható deréktámasz is. Az anyagválaszték és a kivitelezés minősége is javult, valamint egy csomó praktikus tárolóhelyet alakítottak ki. A kormánykerék négy irányban állítható. Javult a hangszigetelés, a zajszint állítólag felére csökkent.
Olyan új szolgáltatások jelentek meg a Duster fedélzetén, mint a 360 fokos panoráma kamera, a holttér-figyelés, a függönylégzsákok, a digitális klímavezérlés, a kulcs nélküli nyitás-indítás vagy a szürkületérzékelő.
A csomagtartó 445 literes az első-, 376 literes az összkerékhajtású verziókban.
Motorból kétféle benzines (115 lóerős szívó és 125 lóerős turbó) és szintén kétféle dízel (90 és 110 lóerővel) áll rendelkezésre. A legkisebb dízel kivételével mindegyik kérhető összkerékhajtással; robotváltó csak a nagy dízelhez rendelhető, kizárólag elsőkerék-hajtással társítva. A kisebbik benzinmotor LPG-s kettős üzemben is rendelkezésre áll.