Eddig csak a Ligier-től láttunk hasonlót (EZ-10 modell), de a francia autonóm kisbusznak már versenytársa is akadt. A Navya Arma nem új modell, már 2015 óta közlekedik zárt utakon, félig-meddig kísérleti üzemben szerte a világban. Lyonban, a svájci Sionban, Perth-ben és Katarban kvázi közüzemként, a tömegközlekedés részeként működik, de reptéri buszként, üzemi, egyetemi belső járatként is több helyen használják. Ezek a kis, alig 15 utast befogadó kisbuszok persze nem alkalmasak kiváltani a nagy városi buszokat, de a használatuk során fejlesztett LIDAR-szenzoros, lézeres letapogató rendszer, a GPS-es és önvezető szoftverek mérettől függetlenül átemelhetők nagyobb járművekbe, műszakilag pedig már rég semmi akadálya, hogy egy busz teljes vezérlése a kormányzástól a fékezésig elektronikus úton történjen.

A francia fejlesztésű Navya Arma 33 kWh kapacitású lítium-vas-foszfát akkumulátorban tárolja a mozgatásához szükséges energiát. A mindössze 4,75 méter hosszú négykerék-kormányzású jármű 4,5 méter sugarú körön megfordul. A csupán 34 lóerős villanymotorral a végsebesség csupán 45 km/h, a leküzdhető legmeredekebb emelkedő 12%-os. A busz műanyag karosszériás ugyan, de így is meglepően nehéz: üresen 2400 kilós, maximális össztömege 3450 kg.

Beültünk egy buszba, amiben még kormánykerék se volt 1

A navigációt két 360 fokos és hat 180 fokos LIDAR és két videokamera segíti. A fedélzeten érintőképernyős utastájékoztató rendszer működik. A sofőr nélküli járműben az utasok biztonságérzetét két vészleállító kapcsoló növeli.