Volt már olyan érzésed hazaérve, hogy inkább maradnál a kocsiban még egy kicsit? A Renault tervezőinek alighanem visszatérő vágyálma lehet ez, mert megalkották a Symbioz tanulmányautót, amely menet közben otthonunk meghosszabbítása, amikor pedig végre hazaérünk, moduláris, többcélú helyiségként csatlakozik a házhoz.
Belterét úgy alakították ki, hogy közösségi térként vagy elvonulós, magányba zárkózó nyugiszobaként is használhassuk. Ennek megfelelően utasterét a lakberendezésből merített színekkel, anyagokkal rendezték be.
Az elektromos meghajtású Symbioz nem csupán passzív résztvevője a család otthoni életének: fedélzeti akkumulátora hozzájárul a ház energiaháztartásának optimalizálásához: ha például nem készülünk utazni a következő 48 órában, erről táplálja az egész lakást, de ha előre beprogramozzuk a távozás időpontját, addigra csordultig tölti az akkukat, persze a mindenkori legolcsóbb, csúcsidőn kívüli árammal.
A Symbiozzal emellett a csúcsidőszakokat, illetve az áramszüneteket is átvészelhetjük – a folyamat az autóból vagy a lakásunkból egyaránt vezérelhető és átlátható.
Ehhez persze folyamatos kapcsolatra van szükség a ház és a kocsi között. Ha csöngetnek a kapunál, és az autóban ülünk, a központi monitoron jelenik meg a videotelefon képe, ha pedig elindultunk, a ház automatikusan üres üzemre kapcsol – leveszi a fűtést, leengedi a redőnyöket.
Minderre akár a garázsban vagy az utcán állva is képes volna a Symbioz, ám a Renault ennél jobbat talált ki: egy lift az emeleti teraszra emeli a kocsit, így egy csapásra biztosítva a panorámát és a diszkréciót. Mivel ez nem minden épületnél megoldható, a Renault – autógyártótól egyébként nem elvárható módon – megtervezte a Symbioz-vásárlók ideális otthonát is, amelyben természetesen külön parkolóhelyet kap az autó a nappaliban.
A 4,7 méter hosszú, 1,98 széles, és mindössze 1,35 m magas Symbioz maga is épületszerű kialakítást kapott, de persze nincs helyhez kötve, sőt, képes önállóan is közlekedni.
Ilyenkor a szokásos pihenés és munkavégzés mellett – hiszen francia autóról van szó – arra is lehetőséget nyújt, hogy összebújjunk párunkkal: az első ülések közötti kartámasz lesüllyed, és a két fotel szorosan egymáshoz simul.
Ezek után érdekelnek még valakit a technikai részletek? A Symbioz mindkét villanymotorja a hátsó kerekeket (egyet-egyet) hajtja, összteljesítményük 500 kW, azaz 680 LE; a nyomatéki csúcs 660 Nm. Az autó nem egészen 6 mp alatt gyorsul százra, valós hatótávolságának 500 kilométert ígér a Renault.