Tipikus uborkaszezon-téma a Repülő Autó; nagyjából a Fantomas-film óta vágyik erre az emberiség. Mindig van is pár fejlesztő a világon, aki égre-földre (!) esküdözik, hogy csak pár év és elkészül a sorozatgyártásra alkalmas változat, de ezeket az ígéreteket ma már elég nehéz komolyan venni.
A Frankfurti Autószalonon viszont láttunk egy olyan Repülő Autót, amiből talán tényleg lesz valami. A gyártó, aki nem más, mint egy pozsonyi cég, 2020-ra ígéri az első valóban eladott jármű átadását a vevőnek, és a kiállított prototípus pár hiányosságtól eltekintve tényleg úgy nézett ki, mint ami valóban megvalósul:
A csaknem hat méter hosszú, kiengedett szárnyakkal 8,8 méter fesztávolságú, valamivel egy tonna alatti tömegű gép két embert és egy nagyon kis táskát képes elszállítani földön és levegőben. Hatótávolsága egy fel- és egy leszállás között kb. 750 kilométer, végsebessége a levegőben 360, a földön 160 km/h. A gép nagyon drága lesz, egymillió euró feletti indulóárat adott meg a gyártó.
Egy tonnánál könnyebb viszont csaknem hat méter hosszú az Aeromobil
Egy tonnánál könnyebb viszont csaknem hat méter hosszú az Aeromobil
Fotó megosztása:
Az első sorozatgyártású példányok még csak VFR (látásra alapozott) repülésre lesznek alkalmasak
Az első sorozatgyártású példányok még csak VFR (látásra alapozott) repülésre lesznek alkalmasak
Fotó megosztása:
Tablet a műhorizont alatt
Tablet a műhorizont alatt
Fotó megosztása:
A kezelőszerveket úgy tervezték, hogy repüléskor és guruláskor ugyanazokat a pedálokat, ugyanazt a kormányt lehessen használni
A kezelőszerveket úgy tervezték, hogy repüléskor és guruláskor ugyanazokat a pedálokat, ugyanazt a kormányt lehessen használni
Fotó megosztása:
A szélvédő előtti pici csomagtartó van, egy kis sporttáska fér bele csupán
A szélvédő előtti pici csomagtartó van, egy kis sporttáska fér bele csupán
Fotó megosztása:
Szlovák cég a fejlesztő, az első eladásra szánt példány 2020-ban készül el
Szlovák cég a fejlesztő, az első eladásra szánt példány 2020-ban készül el
Fotó megosztása:
A szárnyfesztáv 8,8 méter
A szárnyfesztáv 8,8 méter
Fotó megosztása:
A frankfurtban kiállított gép csak egy félkész prototípus, a csűrőlapok sincsenek bent a szárnyban
A frankfurtban kiállított gép csak egy félkész prototípus, a csűrőlapok sincsenek bent a szárnyban
Fotó megosztása:
Kétliteres, négyhengeres boxermotor hajtja - nem árulták el, milyen motor, de azt igen, hogy autóipari termék, tehát csak Subaru lehet
Kétliteres, négyhengeres boxermotor hajtja - nem árulták el, milyen motor, de azt igen, hogy autóipari termék, tehát csak Subaru lehet
Fotó megosztása:
A légcsavar lapátjait is motor nyitja-csukja majd a kész repülőgépen. Vagy autón.
A légcsavar lapátjait is motor nyitja-csukja majd a kész repülőgépen. Vagy autón.
Fotó megosztása:
A szárnyakat és a légcsavar lapátjait a kész járművön elektromos motor hajtja majd be és ki (a prototípuson a légcsavart még kézzel kell repüléskészre állítani), kevesebb mint három perc alatt állítható át autó üzemmódból repülőre vagy fordítva az Aeromobil.