Úgy fest, a Suzuki a Swift Sport harmadik generációjával is kimarad a számháborúból: 140 lóerő nem sok, cserébe az autó egy tonna alá fogyott. Megnéztük közelebbről a különc Suzukit.
Autóskártyában a Swift Sport sosem tarolt számadataival, és a Suzuki ismét józan keretek közé szorította a sportmodellt. Ez nem baj, de az meglepett bennünket, hogy az 1,4-es Boosterjet ugyanúgy 140 lóerős, mint a Vitara S-ben vagy az SX4 S-Crossban és nem csavarintottak rajta annyit, hogy elérje legalább a 150-160 lóerőt.
Videó: beültünk a legújabb, legerősebb Suzukiba
1/32 Most először turbómotoros a Swift, de továbbra is négyhengeres
Most először turbómotoros a Swift, de továbbra is négyhengeres
Fotó megosztása:
2/32 Úgy fest, a Suzuki a Swift Sport harmadik generációjával is kimarad a számháborúból: 140 lóerő nem sok, cserébe az autó egy tonna alá fogyott. Megnéztük közelebbről a különc Suzukit.
Úgy fest, a Suzuki a Swift Sport harmadik generációjával is kimarad a számháborúból: 140 lóerő nem sok, cserébe az autó egy tonna alá fogyott. Megnéztük közelebbről a különc Suzukit.
Fotó megosztása:
3/32
Fotó megosztása:
5/32 3890 mm a hossza, 1735 a szélessége és 1495 mm a magassága
3890 mm a hossza, 1735 a szélessége és 1495 mm a magassága
Fotó megosztása:
6/32 965-975 kg között mozog a tömege, ami nagyjából 80 kilóval csekélyebb az eddiginél
965-975 kg között mozog a tömege, ami nagyjából 80 kilóval csekélyebb az eddiginél
Fotó megosztása:
7/32
Fotó megosztása:
9/32 Egyelőre sem a gyorsulási adatokat, sem a végsebességet nem közölte a Suzuki
Egyelőre sem a gyorsulási adatokat, sem a végsebességet nem közölte a Suzuki
Fotó megosztása:
10/32 Kell hozzá a két kipufogóvég
Kell hozzá a két kipufogóvég
Fotó megosztása:
11/32 Korábban Swift GTi néven futott, az előző két generációban már ezt a nevet használta a gyár
Korábban Swift GTi néven futott, az előző két generációban már ezt a nevet használta a gyár
Fotó megosztása:
13/32 Még nem tudtuk meghallgatni, jól hörög-e a kipufogó
Még nem tudtuk meghallgatni, jól hörög-e a kipufogó
Fotó megosztása:
14/32 17-es a gyári felni, ebben sincs semmi túlzó
17-es a gyári felni, ebben sincs semmi túlzó
Fotó megosztása:
15/32 A középső kijezőre lekérhetjük az olajhőmérséklet-mérőt és a menüben lépkedve leolvasható a töltőnyomás is
A középső kijezőre lekérhetjük az olajhőmérséklet-mérőt és a menüben lépkedve leolvasható a töltőnyomás is
Fotó megosztása:
17/32 Jól néznek ki a piros cérnás díszek
Jól néznek ki a piros cérnás díszek
Fotó megosztása:
18/32 Pirosra váltott a fordulatszámmérő hátlapja
Pirosra váltott a fordulatszámmérő hátlapja
Fotó megosztása:
19/32 Automatikus a légkondicionálás a legsportosabb Swiftben
Automatikus a légkondicionálás a legsportosabb Swiftben
Fotó megosztása:
21/32 Pontosabb és rövidebb utakon mozgó váltót várnánk egy Swift Sporttól
Pontosabb és rövidebb utakon mozgó váltót várnánk egy Swift Sporttól
Fotó megosztása:
22/32 Nem nyúlnak elég magasra az ülésbe integrált fejtámlák
Nem nyúlnak elég magasra az ülésbe integrált fejtámlák
Fotó megosztása:
23/32
Fotó megosztása:
25/32
Fotó megosztása:
26/32 Piros díszek igyekeznek feldobni az utasteret
Piros díszek igyekeznek feldobni az utasteret
Fotó megosztása:
27/32 Piros díszek igyekeznek feldobni az utasteret
Piros díszek igyekeznek feldobni az utasteret
Fotó megosztása:
29/32 10 Nm-rel nagyobb a nyomatéka, mint a Vitara S-ben. A 230 Nm állandó 2500 és 3500 közötti fordulatszámon
10 Nm-rel nagyobb a nyomatéka, mint a Vitara S-ben. A 230 Nm állandó 2500 és 3500 közötti fordulatszámon
Fotó megosztása:
30/32 Közvetlen befecskendezéses az 1,4 literes turbómotor, ami terheléstől függően csökkentheti a fogyasztását
Közvetlen befecskendezéses az 1,4 literes turbómotor, ami terheléstől függően csökkentheti a fogyasztását
Fotó megosztása:
31/32 Balra az új padólemez, jobbra a korábbi Swift váza. A merevítők áttervezésével kevesebb, de merevebb acéllal sikerült szilárdabb és könnyebb autót létrehozni
Balra az új padólemez, jobbra a korábbi Swift váza. A merevítők áttervezésével kevesebb, de merevebb acéllal sikerült szilárdabb és könnyebb autót létrehozni
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
140 vs. 200+ lóerő
Így most a Swift 140 lóerővel árválkodik a 200/220 lóerős Clio RS vagy a 210 lóerős Opel Corsa OPC ellenfeleként, de a Fiesta ST is sokkal erősebb a maga 200 lóerejével. Viszont az új ST csak háromhengeres, ami nagyon más tud lenni, mint egy rendes négyhengeres motor. Az új Swift Sport az MX-5-tel és a GT86-tal elbúcsúztatott, szívómotoros, szívócső-befecskendezéses és 1,6-os előddel szemben 1,4 literes, turbófeltöltős és közvetlen benzinbefecskendezéses.
Bár az autó világpremierje itt van a Frankfurti Autószalonon, a gyár még nem adta ki a Suzuki Swift Sport gyorsulási, végsebességi és fogyasztási adatait. Előbbi kettőben a kategóriatársaktól elmaradó, utóbbiban jobb eredményre számítunk. De addig nem érdemes sokat lamentálni a motor teljesítőképességéről, amíg egy automobilt, aminek a nevében is benne van a mozgás, nem vezettünk.
Mit mutat belül?
Vegyük át, ami álló helyzetben is kiderült az új Swift Sportról! Elöl a hűtőrács más, de jót tesz a látványnak a 17 colos könnyűfém felni és a hátsó dupla kipufogó is, ami az elődöt és a 2006-tól az RS Swift sportváltozatát is feldobta. A lengéscsillapítókat elöl-hátul a Monroe szállítja, a hátsó hosszlengőkart a gyár merevebbre cserélte a jobb vezethetőség érekében.
Bent a piros hátlapú fordulatszámmérő, az ülések és a váltószoknya piros cérnás díszvarrása illetve a műszerfal bordó betétje tüzeli a hangulatot. A váltó hatfokozatú, mint az elődben is, könnyen jár, de egy japán autótól rövidebb utakat és pontosabb megvezetést várunk.
Jövő tavasszal jön
Más sportmodellekben sem ritka a fix fejtámlás ülés, ami itt pont ugyanazért nem működik, mint például az Opel Corsa OPC-ben vagy az RS Audikban: az egyenméret nem fog passzolni egy 157 centis és egy 198 centi magas vezetőnek, ami biztonsági kérdés is, nem csak kényelmi.
Balra az új padólemez, jobbra a korábbi Swift váza. A merevítők áttervezésével kevesebb, de merevebb acéllal sikerült szilárdabb és könnyebb autót létrehozni
Magyarországon jövő tavasszal kezdődik az új Suzuki Swift Sport értékesítése, addigra ér ide Japánból az új generáció. Árát még nem tudjuk, mert a gyár még nem tisztázta a magyarországi importőrrel, hogy milyen szériafelszereltséggel kapjuk az autót. Orientációként annyit, hogy a GLX Swiftek listaára 5,5 millió forinton tetőzik.
965-975 kg között mozog a tömege, ami nagyjából 80 kilóval csekélyebb az eddiginél