Míg a Mercedes-Benz gondosan lefedte a luxuskategóriát különféle modellekkel a GLS terepjárótól az S-osztály kupéja és kabriója mellett a Maybach limuzinokig, a BMW a 7-es magasságában nagyrészt átengedte a terepet a konkurenciának.

Kellett a világnak az X5-nél nagyobb BMW-dzsip? 1

Mivel ezek busás hasznot ígérő autók, a BMW új stratégiával és több új típussal fedi le az 5-ös feletti szegmenst. Jön a 6-ost leváltó 8-as kupé és az M8, fejlesztenek egy gólemet az X5 fölé. Az új modellcsalád kommunikációjában a márka Bayerische Motoren Werke néven jelenik meg és az emblémában a kék-fehér színek helyét átveszi a fekete-fehér.

Kellett a világnak az X5-nél nagyobb BMW-dzsip? 15

Amerikának és Kínának kellenek ezek a masztodonok. Ebben valószínűleg a 740e konnektorról tölthető akkus hibridhajtása van

A Mercedes-Benz GLS ellenfele lesz az X7, amit itt Frankfurtban tanulmányautóként láthattunk a standon. Mivel a BMW az átdolgozott i3-at, az X3 harmadik generációját, az új M5-öst, a 6 GT-t, a Z4 koncepcióautót és az iVision Dynamics tanulmányt is itt mutatta be, vajmi csekély szükség volt pont a klímaváltozásra érzékeny Európában prezentálni a sokat fogyasztó masztodont, amely egyértelműen az észak-amerikai és a kínai vevőkre céloz.

Kellett a világnak az X5-nél nagyobb BMW-dzsip? 16

Agresszív, tekintélyt követelő formaterv segít megnyerni az efféle értékekre fogékony közönséget

A BMW X7 Concept iPerformance nevéből fakadóan konnektorról tölthető akkumulátoros hibrid. Más nemigen derült ki róla azon kívül, hogy egy 305/40 R23-as gumikra állított, öt méternél is nagyobb monstrum, amely a Cadillac Escalade ellenfele lesz az Egyesült Államokban. Valószínűleg a 740e hajtáslánca van az autóban. A koncepcióautó hatszemélyes, az utcai változat, amely 2018-ban debütál, várhatóan hét- vagy nyolcszemélyes lesz. Mivel az X7 úgy kell a világnak, mint egy falat kenyér, videón is megörökítettük, íme: