Többen értetlenül pingvineztek a Mercedes-Benz X-osztályok mellett a Frankfurti Autószalonon. Nyilván sokan nem látnak benne többet egy átemblémázott, Nissan Navaránál, melyet még némi krómmal és bőrökkel igyekeztek kívánatosabbá tenni Gorden Wagenerék. Pedig a Mercedes nagyon komolyan foglalkozott a platós hasznongépjárművel, hiába készül egy gyártósoron a testvérmodellekkel, csupán nagyjából a negyedét hagyták meg az eredeti alapoknak, hogy méltó legyen az orrán díszelgő hatalmas csillagra.
Ez azt jelenti, hogy a létraváz és a jelenleg elérhető turbódízelek és mondjuk az ülésfűtés kapcsolójának kivételével mindent alaposan átdolgoztak a stuttgartiak. Az övvonaltól lefelé a karosszériaelemek is teljesen újak. Az X-osztály nyomtávja elöl és hátul is szélesebb, így a futómű elemeit is ehhez igazították hozzá, valamint a hangolása is sokkal inkább illeszkedik a mercedeses vonalhoz.
A motorkínálat egyelőre négyhengeres dízelekkel indul, az X 220 d jelzésű motor 163 lóerős, az X 250 d pedig 190 lovas teljesítményt jelent. Később azonban érkezik hozzá a Mercedes V6-os turbódízele 250 tagú ménessel. Bár a Merci most készült el a friss sorhatosával, ez nem fért volna el az X-osztály motorterében, így a régebbi V6-ost kell majd használniuk.
Leplezhetetlen nyomai vannak az utastérben annak, hogy az X-osztályból létezik kifejezetten célszárszámnak készült verzió. A nagy és kemény plasztik felületeket magasabban felszerelt példányoknál szépen varrott bőrök borítják a mercis hangulat kedvéért. A műszerfal minden eleme ismerős lehet egyéb csillagos modellekből, a kapcsolók egy része, valamint a kerek szellőzőrostélyok is a jelenlegi formanyelv részei. Nem maradhatott le a középkonzol tetejéről a Command rendszer állított tabletje és a hozzá tartozó érintőpados tárcsa a váltó mögött. Utóbbi modern szobornak is beillik, így egészen szokatlanul mutat a kemény plasztikba gyógyítva.
Hogy mennyiben sikerült személyautósabbá tenni a Mercedes-Benz átfogó kezelésén megigazított Nissan Navarát, azt majd csak az X-osztály első menetpróbája alkalmával tudhatjuk meg.
Elvetemült gyűjtők kapkodták ezt az X-osztályt
A prémiumgyártók már elég régóta nagy hangsúlyt fektetnek a különböző kiegészítőkre is, a Mercedes-Benz pedig annyira komolyan szokta venni a modellautózást, hogy külön, rendkívül igényes katalógust adnak ki az aktuális kínálat szemléltetésére. A Frankfurti Autószalonon pedig egy olyan esemény, ahol mindent meg szeretnének mutatni, így a legapróbb négykerekűek is váratlanul nagy figyelmet kapnak. A Porsche mellett a Mercedes-Benz is készült az eseményre kiadott, limitált szériás modellautóval. Egészen különös belegondolni, hogy a francia Norev Kínában gyártatja a japán alapokra épített német autó tenyérnyi változatát.
Az X-osztály 1:18-as méretarányú modellje alapvetően semmi különöset nem tartalmaz, ha nem a 249 euróért kínált, kétféle fényezésű verzióról van szó. Egész tisztességes az összkép és a részletekkel is nagyon jól bántak. Nagyszerűen kidolgozottak a lámpák és az ezüstös hűtőrács és a többi plasztik apróság is tökéletesen illeszkedik. A nyitható részeknél meglepően kicsi az illesztési hézag, ami dicséretes. Ebben a kategóriában azonban elég fájdalmas a hátsó ajtók nyithatatlansága, még akkor is, ha a korlátlan darabszámú változatok 90 eurós, tehát nagyjából 28 000 forintos árát vesszük alapul.
Hogy ennek ellenére mégis ki veszi meg a matt fekete platós X-osztályt szemérmetlenül nagy összegért? Egyrészt azok a Mercedes gyűjtők, akik valami igazán ritkára vágynak, másrészt azok, akik egyfajta befektetésként tekintenek rá.