Nálunk ugyan mindenféle sajátságos okokból a Suzuki Vitara a mindentvivő a kis szabadidőautók mezőnyében, de Európa-szerte közel nem ennyire eldöntött a kisautó-alapokra épített SUV-k vagy crossoverek versenye. Felsorolni is nehéz, hány, alig pár éve a semmiből érkezett modell verseng a vevők pénzéért; mára a Fiattól a Ssangyongig szinte minden márkának van autója ebben a kategóriában, ami úgy tíz éve, talán a még túl korán jött Toyota Urban Cruiserrel kezdte el drasztikusan átalakítani az autópiacot.

Korea is rávetődik a legpörgősebb autókategóriára 1

Mókás színösszeállítású Hyundai

A Frankfurti Autószalonon idén további új kis SUV-k érkeztek az amúgy is népes kínálatba (Citroën C3 Aircross, új Dacia Duster, VW T-Roc); a koreai autóipar mindjárt két új kocsit is kiállított. A Kia Stonicot korábban már megtapogathatta álltó helyében Csepreghy Dani kollégánk, a Hyundai Konáról is szinte mindent tudtunk már a júniusi (!) sajtóközlemény alapján.  Így is érdekes volt Frankfurtban egymás után beugrálni a két koreai versenyzőbe, és megállapítani, hogy bizony van rettegnivalója az európai és japán konkurenciának a nem csak attraktív, de nagyon jól megcsinált, praktikus, ergonomikus belterű újdonságoktól:

Bár a két koreai autó közül hivatalosan a Hyundai a menőbb, nekünk sokkal jobban belopta magát a szívünkbe a Kia. Jobb a dizájnja, eredetibb is és harmonikusabb is. Az utastérben sok elem egyforma a kocsikban, de a Kia egy kicsit szellősebbre, tágasabbra sikerült.

Korea is rávetődik a legpörgősebb autókategóriára 2

A Kona sokkal erősebb csúcs-motort kapott, mint a Stonic, a Hyundai csak 120 és 165 lóerős turbómotorral rendelhető, szemben a Stonic 1,25 és 1,4 literes, 95 és  szívó benzines és 110 lovas dízel belépő motorjaival, melyek mellett a csúcs a 120 lovas, háromhengeres turbó.