A Lamborghini Gallardo, majd a Huracán egyaránt kapható volt puristáknak szánt, hátsókerék-hajtású kivitelben, ám műszaki rokonuk, az Audi R8 nem engedett a négy hajtott kerékből – egészen mostanáig.

Az új R8 V10 RWS bevezetésével azonban ennek vége. Pontosan 999 darabot építenek a passzív első kerekű kivitelből; az erőátviteli rendszer egyszerűsítésével a kupé 50, a Spyder 40 kilóval lesz könnyebb.

Hátsókerék-hajtást kap az Audi R8 1

A kézi gyártású autókat matt fekete hűtőrácsukról, illetve légcsere-nyílásaikról lehet megismerni. A motorházfedélre, tetőre és farra piros matricacsík rendelhető, az R8 LMS GT 4 stílusában. Szintén opciós a kagylóülés, alapáras az Alcantara kárpit és a sorszámozott plakett.

Az 5,4 literes V10-es szívómotor nem változik, csúcsteljesítménye 540 LE, legnagyobb nyomatéka 540 Nm. Álló helyzetből a kupé 3,7, a Spyder 3,8 mp alatt ugrik százra; így pontosan 0,2 másodperccel lomhább, mint az erőt az aszfaltra négy kerekén átvivő alapmodell. A végsebesség 319, illetve 317 km/óra, azaz nincs érdemi változás.

Hátsókerék-hajtást kap az Audi R8 15

A hátsókerék-hajtásra optimalizált futómű és vezethetőség, a 40,6/59,4 arányú, szinte tökéletes súlyeloszlás (a Sypdernél 40,4% jut előre) élvezetes vezethetőséget kínál, az elektromechanikus szervorkormányon természetesen nem jelentkezik hajtási befolyás. Dynamic üzemmódban, Sport állásba kapcsolt ESP-vel viszont könnyedén megcsúsztatható a far, és élvezetes drifteket ígér az elöl 245/35 R 19, hátul 295/35 R 19 méretű abroncsokkal szerelt autó.