Alig látszik a Mercedes-Benz GLC F-Cell-en a rendhagyó hajtásképlet, mégsem volt könnyű hozzáférni a hidrogént és villanyt fogyasztó SUV-hoz. A Frankfurti Autószalon kíváncsi népe tortamázként folyt rá az előszériás – tehát hamarosan gyártásba kerülő – ezüst GLC-re. Egyeseket annyira megmozgatta az üzemanyagcellás prémiumautó, hogy heves méregetésekbe kezdtek és nem csupán a könnyen azonosítható centiméterek kerültek be gondosan az apró füzetkébe, hanem az ajtók körüli hézagok méretét is feljegyezték a távol keletről érkező vendégek. Mókás volt nézni ezt a sajátos Benny Hill show-t, aminek kivitelezése közben szépen beállított képeket és cipőorrokat nem kímélve újabb és újabb hasznos, apró adatokkal gazdagodik a mindent tudó papír.
Jogosan vetődhet fel a kérdés, hogy a Mercedes miért is fejleszt üzemanyagcellás autót, hiszen a töltőhálózat jelenleg nem a legsűrűbb. A Mercedesnél viszont egyelőre minden hajtásképletet benne tartanak a pakliban. A GLC F-Cell oldalán ráadásul ott figyel a villanyos hajtást tartalmazó típusokon megjelenő EQ Power felirat, mert nem csak a hidrogénből termel a mozgatáshoz szükséges áramot, hanem a lítium-ion akkucsomag közvetlenül is tölthető – 1,5 óra alatt szívja tele magát. Így használható akkumulátoros elektromos autóként, ami már csak azért is remek, mert olyan helyből mégis – egyre inkább – több akad, ahol villannyal lehet etetni. A városi közlekedést a pláza vagy munkahely töltőjéig ezzel ki is pipálhatjuk.
Az elektromos motor teljesítménye kerek 200 lóerő, ami igazán tisztességes, különösen az azonnal jelentkező 350 Nm nyomatékkal együtt. Többféle mód közül választhat a vezető, alapvetően a GLC kellően intelligens ahhoz, hogy hibrid módban maga is hatékonyan gazdálkodjon az erőforrásokkal. Rövid távokra azonban érdemes teljesen elektromos üzemre váltani, ilyenkor egy gramm hidrogént sem használ és közel 50 kilométer megtételére képes. Az autó teljes hatótávja egyébként 486 kilométer, amiből 437-et tesz meg 4,4 kg hidrogénnel.
Alig észrevehetőek a változások, csupán az első lökhárítót és a hűtőmaszkot rajzolták át a GLC F-Cell-en. Kapott áramvonalasabb felniket is a hatékonyabb aerodinamika kedvéért és ezt az egészet kiemelték némi kékkel. Oldalról csak akkor tűnik fel, hogy jelentősen csökkent a hasmagasság a hidrogéntartály miatt, ha leguggolunk. A tartály karbon házban van és 3 perc alatt teljesen feltölthető.
A beltér három ponton tér el jelentősen a többi GLC-től, az F-Cell ugyanis a hagyományos műszeregység helyett megkapta a teljesen virtuálisat, hogy minden lényeges információ a vezető szeme előtt legyen és hozzá új kormányt, hogy egyszerűbben kezelhető legyen. Hiszen a fordulatszámmérőre ugyan nincs szükség, de a töltöttségre és a hatótávra, valamint a navigáció utasításaira már annál inkább. Új továbbá a Command fedélzeti rendszer vezérlője, mely a korábbi szobor szerű forma helyett már csupán érintőpaddal kezelhető.