A GLE-nél 60 mm-rel rövidebb tengelytávra épül a CLE Coupé, a Mercedes felső kategóriás terepkupéja. Az újdonságot idén szeptemberben láthatjuk először hivatalosan, a forgalmazás 2020 tavaszán veszi kezdetét.

Megérkezett a Mercedes nagy terepkupéja 1

A tervezők okosan nyúltak a külső dizájnhoz: az elődmodellel azonos homlokfelület ellenére 9%-kal csökkent a típus légellenállása. És ha már az előd szóba került: az új generáció 39 mm-rel hosszabb (4939 mm), 7 mm-rel szélesebb (2010 mm) lett, tengelytávja 20 mm-rel nőtt. Ennek köszönhetően a belső tér helykínálata nagyvonalúbb, mint az első generáció esetében. A hátsó üléssorra 35 mm-rel szélesebb helyen ugorhatunk be.

Opciós az Airmatic légrugózás, valamint a 48 voltos hálózaton alapuló, aktív oldaldőlés-szabályozású futómű. Utóbbihoz közvetlenebb áttételezésű kormánymű tartozik.

A GLE Coupéból sem hiányozhat az MBUX multimédiás infotainment rendszer.

Megérkezett a Mercedes nagy terepkupéja 169

Mercedes-Benz GLE Coupé 2019

A csomagtartó 655 literes, az ülések 40:20:40 arányú ledöntésével 1790 literre növelhető. A csomagokat mágneses rögzítésű ponyva takarja el.

A motorkínálat két dízelből és egy benzinmotorból áll. Utóbbit az AMG részleg szállítja; a 435 lóerős hathengeres motorhoz villanymotor is társul, a 22 lóerős elektromotor csak időszakosan segít be a belső égésű egységnek, egyébiránt főleg a fékenergia visszanyerésében jeleskedik. A motor hűtőrendszere függőleges rácsozatú Panamerica maszkon keresztül kapja a levegőt. Az AMG verzió nem kevesebb mint hét különböző menetprogramot kínál, köztük három (Trail, Sand és Slippery) kifejezetten offroad felhasználást támogat.

Megérkezett a Mercedes nagy terepkupéja 170

Mercedes-Benz GLE Coupé 2019

A dízelek (350d és 400d) ugyanarra az új generációs, hathengeres blokkra épülnek. Előbbi 272, utóbbi 330 lóerős. Az összkerékhajtás minden motorverziónál alapfelszerelés. A későbbiekben lesz majd egy plug-in hibrid variáns is, ez azonban jelenleg fejlesztés alatt áll.

Kattints ide a GLE Coupét bemutató videókért.