Az új fejlesztésű moduláris elektromos padlólemez, az MEB adja a Volkswagen első villanyautójának alapjait. Az ID.3 a Frankfurti Autószalonon debütál majd, és amint berendezkedett a piacon, jöhetnek a rokonai, mind ugyanarra a műszaki platformra.
Az autó három különböző akkumérettel lesz rendelhető: a legkisebb 45, a középső 58, a legnagyobb pedig 77 kWh kapacitással, ami WLTP-szabvány szerint mérve 330-550 km hatótávolságot eredményez. 100 kW-os gyorstöltéssel 30 perc alatt 290 kilométerrel növelhető a hatótávolság. Az akkukra 8 év vagy 160 ezer kilométer kapacitásvesztés elleni garanciát vállal a gyártó.
A VW 30 ezer euró alatt akarja tartani az autó árát, ami ugyan németországi célérték, de van esély arra, hogy Magyarországon is 10 millió forint alatt induljon az ID.3. Ennél is fontosabb (legalábbis remélhetőleg a villanyautók vevőkörének fontos), hogy az ID.3 állítólag teljes élettartamát tekintve szénsemleges lesz, feltéve, hogy a felhasználók megújuló energia felhasználásával töltik azt.
Az ID.3 hátsókerék-hajtású, villanymotorjának teljesítménye 204 lóerő.Az autó gyártása még idén kezdetét veszi, az első autókat 2020 derekán adják át az ügyfeleknek.