A világ első szuperkapacitású kondenzátorával megvalósított hibrid hajtásláncot álmodta bele új limitált típusába a Lamborghini. A Sián, amelynek neve a helyi, bolognai dialektusban annyit tesz, villám, a márka meglévő V12-es benzinmotorját kapta, kiegészítve egy mindössze 34 lóerős, 48V-os villanymotorral. A villanymotort a sebességváltóba integrálták – ez is újdonság, mert a mild hibridek világában nem szokás közvetlenül a hajtásba bekötni az elektromotort. Az autó egyébként elektromosan tolat és parkol, azaz képes a teljesen emissziómentes közlekedésre (helyváltoztatásra.)

Hibrid hipersportautóval riogat a Lamborghini 1

A nagy újdonság mégis a szuperkapacitású kondenzátor alkalmazása, amely azonos tömeg mellett háromszor annyi elektromos energiát képes tárolni, mint egy Li-Ion akkumulátor. A rendszerhez speciális regeneratív fékberendezés is tartozik.

A 785 lóerős benzinmotor (ami már eleve teljesítményrekord a cégnél) és a 34 lóerős elektromos egység együttesen 819 lóerőt ad le, ami aztán végképp csúcs. A Sián tömeg/teljesítmény aránya az Aventador SVJ-t is lepipálja, a végsebesség 350 km/óra.

Hibrid hipersportautóval riogat a Lamborghini 39

Újabb csúcsot ünnepelhetünk a gyorsulás terén: eddig egyetlen Lamborghini sem tudta 2,8 másodperc alatt elérni a 100-as tempót. Ez megint csak a villanymotornak köszönhető, ami 130 km/óra alatt 10%-kal fürgébbé teszi az autót.

A Siánból 63 darab készül, mindegyik teljes mértékben a vevő elvárásai szerinti kivitelben. A tervezést máris elkezdheti a Lamborghini Ad Personam részleg, hiszen az összes példányt előre eladták.

Hibrid hipersportautóval riogat a Lamborghini 40