Hatalmas kerek fényszóróit és a karosszéria csábító domborulatait megőrizve folytatja pályafutását a Nissan Juke. Ez fontos, mert unalmas, sablonos formákkal nem igazán rúghatna labdába a városi szabadidőjárművek között – mint ahogy szűkre szabott helykínálattal sem. Éppen ezért a Nissan tervezői jóval tágasabb teret csomagoltak a régről ismert, de modernizált formába: a hátsó lábtér 58, a fejtér 11 mm-rel nőtt, a csomagtartó 20 százalékkal tágasabb lett, 422 literesre nőtt.
Javult a vezetői üléshelyzet, az anyagminőség és a kezelőszervek ergonómiája is. Ami a dizájnt illeti, a vadonatúj Tekna+ felszereltségi szinten karosszéria-, tető- és kárpitszínek széles választékából szemezgethetnek a vásárlók, egyedi küszöbborítást és lökhárítókat kérhetnek, a keréktárcsák pedig akár 19 colosak is lehetnek.
Az új generációs modell 75 mm-rel lett hosszabb (4210 mm), magassága 30 mm-rel nőtt (1595 mm), szélessége az eddigi 1765 helyett 1800 mm. A tengelytáv 2636 mm, tekintélyes 10,6 centivel hosszabb, mint korábban. Javult a karosszéria torziós szilárdsága is.
Motorból egyetlen egyet kínál az autóhoz a Nissan: az egyliteres, háromhengeres; közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor 117 lóerőt és 180 Nm-t ad le. Csak az első kerekek hajtottak, a váltó lehet hatfokozatú kézi vagy kormányról is kapcsolható, hétfokozatú duplakuplungos. Előbbi 10,4, utóbbi 11,1 másodperces gyorsítást engedélyez, a végsebesség mindkét esetben 180 km/óra.
Az autó vezetőtámogató és szórakoztató technológiai arzenálja lenyűgöző, van okostelefon-integráció, Google asszisztens, fedélzeti wifi hotspot, valós idejű forgalominfó, vészhelyzeti hívórendszer, nyolc hangszórós BOSE audiorendszer, gyalogos- és kerékpáros-felismerés, sávelhagyásra figyelmeztetés, adaptív távfény, táblafelismerés sebességkorlátozással, fáradtság-érzékelő, holttérfelügyelet és még jó néhány okosság.
Ha videón is megnéznéd a második generációs Nissan Juke-ot, kattints ide!