Víz-, nap- és szélerőművek közelében debütált a Porsche Taycan, a márka első villanyautója. Az autó legnagyobb teljesítményű variánsaival debütál – ezeket az egyszerűség kedvéért a szokásos Turbo és Turbo S nevekkel illették –, később lesz majd gyengébb kivitel is, de az is összkerékhajtással. Még az idén jön a Taycan Cross Turismo is.
A Turbo S 761, a Turbo 680 lóerős; ezzel a márka kínálatának legerősebbjei közé tartoznak. Előbbi 2,8, utóbbi 3,2 másodperc alatt gyorsul százra. Hatótávolság dolgában viszont a gyengébb variáns áll jobban: 450 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, míg a Turbo S névleges hatótávolsága 412 km. A végsebesség mindkét esetben 260 km/óra.
A fedélzeti elektromos rendszer 800 voltos, ami gyorsabb töltést tesz lehetővé: WLTP norma szerint 100 kilométerre elegendő áramot vehet magához 5 perc alatt a kocsi, 80 százalékra 22,5 perc alatt ugrik fel a töltési szint – ha találunk egy erre alkalmas 270 kW-os töltőt. Az akkucsomag kapacitása 93,4 kWh.
Elképesztően kedvező, 0,22-es a közegellenállási együttható. A beltér különlegessége, hogy a fenntarthatóság jegyében nélkülöz minden bőrkárpitot. Az akkumulátor-csomagokban külön mélyedéseket alakítottak ki az utasok lábának, így állítólag hátul is kényelmesen el lehet férni. Csomagtérből kettő van: elöl egy 81 literes üreg, hátul egy tágasabb, 366 literes.
A 10,9 colos központi képernyő és az utas előtti, opciós kijelző közös üvegpanel alatt rejtőzik. Vadonatúj a kezelőfelület, gombok alig vannak, helyette érintőképernyő és hangvezérlés irányítja a funkciókat.
Mindkét tengelyen dolgozik egy villanymotor; a hátsót innovatív kétfokozatú erőátvitellel látták el, így intenzíven gyorsít, nagy sebességnél viszont kevés energiát használ. A különösen hatékony regeneratív fékrendszer a belső tesztek tanúsága szerint a normál használat 90 százalékában elegendő a lassításokhoz. A visszatöltés maximális teljesítménye 265 kW.