Mindössze 415 centiméter hosszú, viszont 215 széles az Audi fura terepjárója. A tető 167 centiméteren húzódik, de ennél is tágasabbnak érződik az autó, hiszen a padló kivételével minden irányban üveg határolja a belső teret. Akár négyen ülhetnek be a kocsiba, hátul azonban nem valódi üléseken, hanem kiszerelhető és fára felakasztható függőszékeken helyezkedhetünk el.
A 850 mm átmérőjű abroncsok és a 340 mm hasmagasság révén bármilyen terepakadállyal megbirkózik az autó, és közben a környezet pusztulása miatt sem kell aggódnunk: négy kerekét egy-egy külön villanymotor hajtja. Az összteljesítmény 320 kW (435 LE), a teljes nyomaték 1000 Nm.
A padlóba rejtett akkumulátorok pontos kapacitásáról nincs hír, azt viszont elárulták, hogy egy feltöltéssel akár 500 kilométert meg tud tenni az 1750 kilós jármű; kemény terepen 250 kilométer a limit, ami még mindig tekintélyes expedíciós távot jelent. A speciális adottságok miatt közúton 130 km/óra az autó maximális sebessége.
A hátsó lökhárítóban piszkos túracipők tárolására szolgáló rekeszt alakítottak ki, a küszöbök pedig kitolhatók, így fellépőként megkönnyítik a tetőcsomagtartó pakolását, viszont terepezésnél nincsenek útban. A szokásos kerékívek helyett csak sárfogókat helyeztek a kerekek mögé.
Az abroncsok speciálisak: a futófelület és a mintázat között támasztó szerkezetet találunk, amely maga is hozzájárul a rugózáshoz. Emellett automata nyomásszabályozást kaptak, amely optikai érzékelők és az ESP jeladótól kapott információk alapján megállapítja a terep jellegét, és ahhoz igazítja a légnyomást.
Az utastérben elöl két légies ülés vár, négypontos ülésekkel. Kezelőszervek alig vannak, műszerfalként pedig a felhasználó mobiltelefonja szolgál. A felületeket újrahasznosított anyagokkal (bőrrel és gyapjúval) borították.
A szélvédő felhajtható, így könnyedén szíjazhatunk könnyű tárgyakat a műszerfal tetejére.
Nem kevésbé izgalmas a világítás: külső fényszóró helyett az A-oszlop alatt elhelyezett fényforrások világítanak, méghozzá kívül és belül egyaránt. További fényforrásként szolgálnak azok a háromszögletű drónok, amelyek a tetőn landolva képesek feltölteni akkumulátorukat, majd terepen az autó előtt haladva világítják be a környéket. A drónok a táborhelyre érve kempinglámpaként is használhatók.
Egy harmadik fényforrás a mágnessel az ülésekhez rögzített zseblámpa, amely beépített állványának köszönhetően tetszőleges irányba világíthat, illetve beépített kamerái segítségével akár fel is veheti a környezetét. Sőt, a navigációs rendszerrel összekötve képes útmutató jelzéseket kivetíteni elénk, így túrán helyettesíti a térképet és az iránytűt.