Megnéznéd videón is az eddigi legdögösebb utcai Hyundai-t? Akkor kattints ide!

Ki gondolta volna: a Hyundai eddig még soha nem alkalmazott szénszálas kompozit anyagokat sorozatgyártású utcai járműben. Mindennek eljön azonban az ideje, ennek például most: az i30 N sportos kompakt különkiadása, a Project C dúskál a festetlen, áttetsző lakkozású (tehát látható) karbon idomokban.

Elülső splitter, hátsó diffúzor, motorházfedél és az N márkajelzésű küszöbtoldatok készültek szénszálas anyagból. Ez, valamint néhány további módosítás (pl. a 19 colos OZ versenyfelnik, mínusz 22 kg, vagy az alumínium futóműelemek) 50 004 grammal (gyengébbek kedvéért fél mázsával) csökkentette az autó tömegét, valamint csökkentette annak tömegközéppontját.

Karbonnal könnyítettek a Hyundai sportkompaktján 1

Utóbbi 8,8 mm-rel került mélyebbre, de ennek csak egyharmadát köszönhetjük a könnyített alkatrészeknek: a futóművet is leültették, méghozzá 6 mm-rel. Így stabilabb, de kezesebb is az autó.

A motorteljesítmény nem változott: az 1,6 literes turbómotor eddigi legerősebb kivitele, a 275 lóerős variáns került az autó orrába.

Karbonnal könnyítettek a Hyundai sportkompaktján 65

Az utastérben Alcantara betétek, szálcsiszolt alumínium komponensek, valamint narancssárga biztonsági övek teremtenek tüzes hangulatot. Szintén narancssárga a Sabelt versenyülések öltése, ahogy a kormányon elhelyezett üzemmódváltó is. A karosszéria matt sötétszürke fényezést kapott.

Az autóból mindössze 600 darab készül, azokat még az év vége előtt elkezdik értékesíteni.

Karbonnal könnyítettek a Hyundai sportkompaktján 66