Miután elolvastad a cikket, kattints ide, és nézd meg az autó gyári videóit.
A Maybach modellek tradicionális kéttónusú fényezését stílusosan a karosszérián körbefutó fénysávval oldja meg a Vision EQS, és ezzel két kérdést is tisztáz: az egyik, hogy gyártója meg szeretné vetni a lábát az elektromos mobilitás felsőházában, a másik pedig, hogy jelen formájában bizonyosan nem kerül forgalomba az autó.
A fényre egyébként is ráfeküdtek a Mercedes tervezői: hátul 229 darab, apró háromágú csillag (ld. Mercedes logó) rajzolja ki a zárófényeket; a hűtőmaszk maga is tele van fényforrásokkal (szám szerint 188 darabbal).
A zászlóshajó kifejezést szó szerint értelmezve a tervezők a luxusjachtokból merítettek ihletet a műszerfal kialakításához. Mindezt azonban környezettudatosan: a juharfa betétek mellett újrahasznosított PET-palackokból készített anyagot, illetve az óceánjainkat elborító szemétszigetekből kinyert plasztikokból szőtt tetőkárpitot találunk az utastérben. Amit pedig Nappa bőrnek gondolnánk, az valójában szintetikus anyag, csak jóféle. A belső környezetet rózsaarany hangszórórácsok és intarziaelemként megvalósított légbeömlők teszik még fényűzőbbé.
Az EQS természetesen elektromos hajtást kapott. Az akkumulátor a padlóban rejtőzik, mindkét tengelyen egy-egy villanymotor dolgozik, az összteljesítmény 350 kW (473 LE), a maximális rendszernyomaték 760 Nm; az autó 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A hatótávolság még a szigorú WLTP norma szerint is 700 km, 350 kW-os töltőről 20 perc alatt 80 százalékra tölthető a 100 kWh-s akkucsomag.
Az EQS nem csak elektromos és fényűző, de önvezető is, méghozzá a 3. szinten, azaz autópályán képes teljesen egyedül közlekedni.