A Motorworld Group, a német autóipar által a klasszikus autók, az autózás történelmének megóvására létrehozott szervezet rendezte be az idén azt a pavilont, amelyben a szeptemberben tartott Frankfurti Autószalon és a hozzá hasonló kiállítások mindenkori legizgalmasabb járműveit, a veteránokat nézhették meg a látogatók. Nagy klasszikusok, egyedi építésű érdekességek, gyönyörű újraértelmezések gyilkos töménységben – teljesen kiakadt az agyunk ebben az autós kánaánban, csak kattogtattunk ész nélkül jobbra-balra. És elhoztuk nektek ezt a galériát, kedves Vezess-olvasók:
Ha így egymás mellett áll egy klasszikus, 1922-es Bugatti és egy Veyron, meg lehet látni a kapcsolatot a dizájnban a múlt és a jelen között
Fotó megosztása:
Egy Bugatti Royale: 6,4 méter hosszú, 3,2 tonnás királyi autó, 1927 és 1933 között gyártották. Összesen hét darab készült belőle, ebből hat még ma is megvan - de ez itt csak egy replika, 1990-ből
Fotó megosztása:
Táncol az elefánt a Royale-replika hűtőjének tetején. Ezt az autót egy filmforgatás kedvéért készítették el 29 éve - jövőre már ez is veterán!
Fotó megosztása:
Porsche Carrera GT: 1270 darab készült belőle 2003 és 2007 között. Egy ilyenben halt meg Paul Walker
Fotó megosztása:
Egy különleges 911-es, érdekes színnel, 455 lóerővel egy 345 példányos limitált szériából
Fotó megosztása:
Egy Maserati Khamsin, 1974 és 1982 között gyártották
Fotó megosztása:
435 példány készült belőle összesen. Érdekessége, hogy a Maserati-Citroën együttműködés idején készült, így hidropneumatikus rugózású
Fotó megosztása:
A kocsi tulajdonosával sokat beszélgettem: kiderült, hogy az úrnak két gyára is van Magyarországon
Fotó megosztása:
A Khamsin utasterének látványa az üveg hátfalon keresztül lenyűgöző
Fotó megosztása:
Trabant tűzoltóautó: baj esetére
Fotó megosztása:
Cukiságok 1: Egy Spatz törpeautó, 1956 és 1958 között 1588 példány készült belőle. Negyedliteres, 10 lóerős motorjával teljesen komolytalan persze, de nagyon aranyos
Fotó megosztása:
Cukiságok 2: Nyerges Ape szerelvény
Fotó megosztása:
42500 euróért meg is lehet venni ezt a törpekamiont
Fotó megosztása:
Cukiságok 3: Isetta 600, négyszemélyes kivitelben
Fotó megosztása:
Az ajtókárpittal igazi meseautóvá varázsolták a négyüléses Isettát. A kosit a maga idejében annyira komolyan gondolta a BMW, hogy a VW Bogár vetélytársának szánták!
Fotó megosztása:
Cukiságok 4: Amphicar, kétéltű autó, 1960 és 65 között alig 4000 készült belőle
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A kiállításban talán az volt a legcsodásabb, hogy minden veteránautó valami elképesztően tip-top állapotú, mintha most jöttek volna a gyárból
Fotó megosztása:
Egy Amphicruiser: kétéltű Land Cruiser Hollandiából
Fotó megosztása:
180 ezer euró a kétéltű Toyota ára, ma is rendelhető
Fotó megosztása:
Cukiságok 5: nyerges tűzoltóautó egy amerikai Crosley törpeautó alapjain
Fotó megosztása:
Lamborghini Miura, szívfájdítóan újszerű állapotban
Fotó megosztása:
Időnként egyes tuningcégek megpróbálják újraélni egy kicsit a múltat, de ezek a kísérletek nem igazán szoktak sikerülni. Ez a Rinspeed Yello Talbo, 1996-ból. 125 ezer euróért kínálják
Fotó megosztása:
Szó szerint porig ültetett hot-rod
Fotó megosztása:
A kipufogók hangolásával láthatóna sokáig elbíbelődött a műhely
Fotó megosztása:
A belső kárpitozás rendszámtáblákból készült, érdekes ötlet
Fotó megosztása:
Sportmercik a múltból és a jelenből
Fotó megosztása:
Az orrdísz tényleg egy gúnyolódó angyal?
Fotó megosztása:
Egy SUV az ősidőkből
Fotó megosztása:
Fellelt állapotú bogár, rajta felirat: kérem ne érintsék meg - nehogy megsérüljön a mocsokréteg
Fotó megosztása:
Cukiságok 6: T1-es versenyautó-szállító trailer
Fotó megosztása:
Egy Lamborghini Diablo. A Countach utódja a maga idejében formai visszalépésnek tűnt, de ma már nagyot üt a széles-lapos-gyors, megalkuvásmentesen a sebességet szolgáló forma
Fotó megosztása:
Cseppforma felhágók, lépcsőfokok a már-nem-is-emlékszem-mi-de-talán-Talbot gyönyörű farán
Fotó megosztása:
Na EZ a luxus meg a prémium, nem az érintőképernyő
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz 190E Evolution II, a maga szögletességében hatásos M3-ellenfél. A 80-as évek versenyikonja 7200-as fordulatszámnál tudott 235 lóerőt.
Fotó megosztása:
Egy gyönyörű W188 kupé (ha nem tévedek)
Fotó megosztása:
A Miami Vice Ferrarija, egy Daytona. 4,4 literes V12, 352 lóerővel
Fotó megosztása:
BMW Z8, mindjárt két eladó példány. 5703 készült belőle. Egyik kocsinak sincs 50000 km az órájában
Fotó megosztása:
DS kabrió, eladó, csak tessék!
Fotó megosztása:
Egy lenyűgöző Merci-tárlat. Szárnyasajtós SL-ből annyi volt, mint a szemét
Fotó megosztása:
Egy a 75 együléses Stirling Moss Merciből
Fotó megosztása:
A ki-beszállás nem könnyű, de a Gullwing nem is a praktikuma miatt lett a veteránautózás egyik nagy ikonja
Fotó megosztása:
Köszönjük a figyelmet! (Az meg ott a háttérben egy rallye-911-es, mert bizony a '80-as években ilyenek is készültek a Porsche-ikonból)
Fotó megosztása:
Fotó megosztása: