A vezetés tiszta élvezete. Ezt nyújtja a Ferrari legújabb autója. A Genfi Autószalonon bemutatott Ferrari 599XX az 599 GTB Fiorano versenypályára kitalált változata. Az autó azonban nem egy versenyautó, hanem a Ferrari a Forma-1-hez és az utcai autókhoz kötődő kutatásainak mozgó laboratóriuma.  

Színét a 2008-as F1 konstruktőri bajnoktól kapta
700 lóerős V12-es motor lapul benne

700 lóerős V12-es motor lapul benne

700 lóerős V12-es motor lapul benne


Megépítése során a nagyobb teljesítményt kombinálták a kifinomult aerodinamikai megoldásokkal és a kisebb tömeggel. Így például a 6,0 literes, V12-es motor teljesítménye az eredeti 620 lóerőről 700-ra emelkedett, miközben a motor akár 9000-es fordulatszámig húzatható. Ehhez többek között módosították a szívórendszer, az égésteret, miközben új főtengelyt és kipufogót alkalmaznak.

Miután a mechanikai és elektronikai rendszerek összhangja kell a legjobb teljesítményhez, változtattak az elektronikán is, így a sebességváltó 100 ms helyett mindössze 60 ms alatt képes kapcsolni, illetve az autót a változtatható keménységű lengéscsillapítás (SCM) új, második generációjával látják el.

A két kis fehér az igazi lámpa

A két kis fehér az igazi lámpa

A két kis fehér az igazi lámpa


Számos órát töltöttek a fejlesztők a szélcsatornában is, ahol kiegészítő elemekkel ruházták fel az 599 karosszériáját. Ezekből jutott a kocsi orrára, a küszöbeihez, a csomagtérfedélre, míg hátul egy méretes diffúzor szívja a kocsit az úthoz. A jobb hűtés érdekében szellőzőket alakítottak ki a motorháztetőn és a sárvédőkön. Az eredmény? Plusz 280 kilogramm nyomja 200-nál az útra a kocsit, míg 300-nál már 630 kilónyi „leszorítóerővel” van több. A lassú kanyarokban viszont a slick gumikra számíthat a sofőr.

Újdonság, hogy a kerámia féktárcsák mellé karbonszálas fékbetéteket szerelnek, amelyekkel tovább rövidül a fékút, miközben a tömegen is spórolnak. A kisebb tömeg érdekében, az építésénél nagy arányban használtak alumíniumot, karbont, de rendesen lecsupaszították az autót is. A belső puritán, de hátsó lámpái sincsenek, helyettük kicsi funkcionális elemek világítanak.

A féktárcsákra borítás került, amely jobb hűtést eredményez, és javítja a légáramlást.

A féktárcsákra borítás került, amely jobb hűtést eredményez, és javítja a légáramlást.

A féktárcsákra borítás került, amely jobb hűtést eredményez, és javítja a légáramlást.


Gyorsulási vagy végsebességi adatot nem ad meg a Ferrari, hiszen ez az autó nem közútra készül, helyette elárulták, hogy a gyár házi pályáján 1 perc 17 másodperc alatt ér körbe a kocsi. Ha figyelembe vesszük, hogy ugyanott a 800 lóerős FXX* 1 másodperccel lassabb nem is rossz.

Mindezt a kiválasztottak ki is próbálhatják a Ferrari által a következő két évben szervezett pályanapokon, ahol a gyár mérnökeivel együtt dolgozva szerezhetnek tapasztalatokat és hozhatnak ki még többet az autóból.

Így megy az FXX (Schumacher vezet), aminél gyorsabb az 599XX:
– 2:40-nél az ellenkormányzást érdemes megnézni!!!

* A továbbfejlesztett FXX, az Evoluzione  1:16:20-at ment Fioranóban.