Műszakilag is előre mutató, igazából mégis üzemanyagának eredete teszi izgalmassá a g-tront. Az Audi CO2-semleges gázt gyártat hozzá - Németországban.
Külön műszerek mérik az üzemanyagok szintjét

Külön műszerek mérik az üzemanyagok szintjét

Külön műszerek mérik az üzemanyagok szintjét


Nemsokára üzembe áll az Audi saját, szélkerékről üzemelő  hidrogén-gyára Werlte városában – igazán kár, hogy töltőhálózat hiányában az itt megtermelt gázt nem tudják reálisan közlekedési üzemanyagként felhasználni. Akkor hát vesszen kárba az értékes hidrogén? Dehogy vesszen: az Audi a légkörből nyert széndioxid (Földünk ezúton is köszöni) segítségével szintetikus metánt, azaz mesterséges földgázt állít elő a hidrogénből. Ezt a gázt aztán betáplálják a hálózatba, és voilá: kész is a CO2-semleges CNG!

Aki tehát Németországban tankolja meg az év végén piaci forgalomba kerülő, most (újabb) prototípusként felvezetett A3 Sportbacket, a földgáz eredendő előnyein (tiszta égés, minimális NOx és CO2-kibocsátás, nulla koromemisszió, magas oktánszám, benzinhez mérhető energiatartalom) túl extra környezetvédelmi plecsnit is érdemel. A telep évente 22,5 millió kilométerre elegendő (ezer köbméter) gázt képes előállítani, ez 15 ezer kilométeres éves futásteljesítménnyel számolva 1500 darab gépkocsit képes kiszolgálni.

Aki azonban más piacokon, hagyományos forrásból származó CNG-vel használja majd a g-tront, annak sem kell pirulnia: az Audi A3 kettős (benzin-földgáz) üzemű autója ugyanis gázellátó rendszerét tekintve is többet nyújt a jelenleg kapható megoldásoknál.

Audi A3 g-tron: gáznál is tisztább 28 A szerkezetében és anyagában egyaránt speciális, többrétegű gáztartályok darabonként 27 kilogrammal könnyebbek az autóiparban használatos, hagyományos megoldásoknál, és mivel az Audi g-tron fedélzetén két darab, egyenként 7 kg kapacitású tartály kap helyet, az autó CNG-komponense máris fél mázsával könnyebb, mint bármely egyéb jármű esetében.

Nem csak a tárolást, de a felhasználást is okosabban oldja meg az Audi: elektronikus gáznyomás-szabályozója optimális gáznyomást állít be a befecskendező-rendszer számára, ami egyenletes teljesítményt és takarékosabb felhasználást eredményez.

Az Audi A3 Sportback g-tron gázüzemben 400, benzinnel további 900 kilométert megtenni. Az 1.4 TFSI motor maximális teljesítménye 110 lóerő, a végsebesség 190 k/óra; az átlagos CO2-kibocsátás 96 g/km.