Dízelmotorral bővül az Infiniti európai kínálata – jelentette be a japán autógyártó. Bár az Infiniti csak prémiumautókat gyárt, dízelmotor nélkül nem tud igazán versenyképes lenni.
„Már az induláskor tisztában voltunk azzal, hogy a versenyképesség érdekében az Infinitinek szüksége van nagy teljesítményű dízelmotorra is, különösen az európai prémium sport- és szabadidő-autók piacán, ahol leginkább dízel modelleket értékesítenek” – mutatott rá az európai prémiummodellek rákfenéjére Jim Wright, az Infiniti Europe alelnöke. Mert bár egy testes V8-as benzines illik a prémiummodellekbe, a Mercedes, az Audi és a BMW eladásainak nagy részét mégis a dízelek teszik ki Európában.
A Nissan luxusmárkája rögtön egy kiváló motorral rukkolt elő, egy, a Renault-nál is használt motort módosítottak,. A 3,0 literes V6-os nyomatéka jobb, mint a konkurenciáé. 1750-2500 fordulatszám között 550 Nm, amely meghaladja a német ellenfelek 3,0 literes dízeljeinek értékeit: BMW 245 LE – 540 Nm, Mercedes 231 LE – 540 Nm,
Audi 240 LE – 500 Nm.
Itt azonban meg kell jegyeznünk, hogy a BMW-nek van kettős feltöltésű 3,0 literes dízele is, amelynek nem akad ellenfele, 306 LE – 600 Nm
A 238 lóerő teljesítményű motor az Infiniti szerint mentes a dízelekre általában jellemző zajoktól, rezgéstől és zörejektől. Ugyanakkor a kipufogó különleges hangolása erős gyorsulás közben nagyjából 2500-as fordulatnál kellemesen sportos hangot bocsát ki.
Az új fejlesztésű motor először az EX és FX szabadidő-autókba kerül bele, de később az idén érkező M szedánban is bevetik, hétfokozatú, automata váltóval társítják. Az EX30d 7,9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h sebességet, míg az FX30d 8,3 másodperc alatt teszi meg ugyanezt. Az EX modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 8,4 liter, az FX esetében 9,0 liter.
Elsőként a Genfi Autószalonon mutatják meg a szakembereknek, illetve a nagyközönségnek az Infiniti új dízelmotorját.