Jó régen, 1995 februárjában mutatkozott be a Volkswagen nagy egyterűje, a Sharan. A Forddal közösen fejlesztett jármű azóta is piacon van, a 2004-ben elvégzett ráncfelvarrásnak köszönhetően. Tovább azonban nem halogatja a leváltását a Volkswagen, új modell lép a helyébe. 

Vélhetően már nincs komoly kereslet a régi modellre, ezért lehet, hogy a Volkswagen német oldala már hirdeti, hogy jön az új. Ki akarna egy régit vásárolni, ha már újat is vehet? 

A hirdetés az autót félig letakarva ábrázolja az új Sharant, amelyről azért így is kiderül, hogy megkapja az új Volkswagen-arcot, amely a Polo, Golf után a szintén most bemutatkozó Touaregen is visszaköszön.

Azt már a kémfotókról tudjuk, hogy az autóra az eddigi hagyományosan nyíló második ajtók helyett sokkal praktikusabb tolóajtók kerülnek. A hírek szerint a Sharan második generációja hosszában és szélességében is kibővül, tágasabb utasteret adva, viszont magassága csökken, közelítve a hagyományos személyautók vezetési adottságaihoz. 

Készül majd takarékos és 4x4
Tolóajtó kerül rá

Tolóajtó kerül rá

Tolóajtó kerül rá


Természetesen ebben a modellben is három üléssor lesz, amelyeken összesen heten utazhatnak majd. A leghátsó üléssor ugyanakkor immár a padlóba hajtható kivitelű lesz. 

A motoroknál az alapmodell az 1,4 TSI lehet 150 lóerővel, illetve választható 160 lóerős 1,8-as és 200 lóerős 2,0 literes. A dízel oldalon a 2,0 literes 140 és 170 lóerős kivitelei kerülnek az autóba, ugyanakkor 1,6-os motorral készül különösen takarékos BlueMotion variáns is. Utóbbi nagyjából 4,5 literes átlagfogyasztást produkál majd. 

Alaphelyzetben elsőkerék-hajtással készül a Sharan, de elérhető lesz összkerékhajtással is, amelyben Haldex-kuplungos megoldással jut a hátsó tengelyhez a nyomaték. A manuális sebességváltók mellett a duplakuplungos automata is bekerül.

Az új Sharant március elején a Genfi Autószalonon leplezik le.