Abban is megegyeznek, hogy nem igazi teherhordónak születtek, sokkal inkább életstílus-modellnek, azoknak készül, akik az ilyen formát kedvelik. Azért a praktikumról sem feledkeztek meg, ezért a csomagtérajtó nemcsak egyben, de az üvegrész külön is nyitható, így a kisebb csomagokat egyszerűbb berámolni.
A szabadidő aktív eltöltését segíti, hogy az autóval rosszabb útnak is neki lehet vágni, körben masszív műanyagok védik a karosszériát, a lökhárítókba krómozott védőlemezek kerültek.
Bár az SW tengelytávja 2540 mm, azaz megegyezik a hagyományos 207-esével, a karosszéria 12,6 centiméterrel hosszabb annál. Ez szinte teljes egészében a csomagtartót gazdagítja. Ha még több helyre vágynánk, a hátsó ülések egyetlen mozdulattal ledönthetőek, ezzel nagy, sík felületet lehet létrehozni hátul.
A jármű belseje is a sima 207-esből érkezik, az egyedi színkombináció teszi igazán különlegessé. Újdonság viszont a hatalmas üvegtető, amely a többi SW modellben is elérhető volt. Vélhetően ez a széria 207 SW-nél is így lesz.
Genfben 1,6-os turbódízel motorral állítják ki a tanulmányautót. A Peugeot blokk 110 lóerővel és 240 newtonméteres nyomatékkal kedveskedik a vezetőnek. A kisebb környezetszennyezésről pedig részecskeszűrő gondoskodik.
A 207 CC-hez hasonló utat jár be az SW is, hiszen tavaly ősszel a Párizsi Autószalonon bemutatott Epure tanulmányautó után három hónappal már hivatalosan is bemutatták a kis kabriót. Így várhatóan nyárra már a SW sorozatgyártású változata is készen lesz.