A Suzuki standja. Figyeljék a nyüzsgést!
A Suzuki standja. Figyeljék a nyüzsgést!

A Suzuki standja. Figyeljék a nyüzsgést!

A Suzuki standja. Figyeljék a nyüzsgést!


A Suzuki standján az első sajtónapon ásítógörcsöt kaptunk, visítva menekültünk a 101 kiskutya pöttyeivel (mindjárt megmagyarázom) ékesített Swiftek, Splashek közül. Aztán a második napon vödörnyi kávéval és élesre töltött teafilterekkel felfegyverkezve újra támadásba lendültünk. Szemeinket kitámasztottuk ajándék pendrájvokkal, hangosan üvöltöttük CopyContól a Jó reggeltet – és sikerrel jártunk.

Áthatoltunk a Magyarország utcaképét mindenféle autókiállítások nélkül is meghatározó kisautók zsibbasztó védvonalán, és miénk lett Ő. Sőt, Ők. Megtapogathattuk a konnektoros Swift hibridet, a Kizashi már-már-luxus szedánba pedig be is ülhettünk.

Swift Hybrid – Ampera kicsiben

Meghámozva, kordon mögé zárva

Meghámozva, kordon mögé zárva

Meghámozva, kordon mögé zárva


A Tokióban már bemutatott Swift hibridváltozatának egyik oldalát körbevágták egy konzervnyitóval, a motorháztetőn pedig kis ablakot alakítottak ki, hogy az újságírók jól átlássák a rendszert. A Swift látványos, de valószínűleg a szalonokba sosem kerülő hálós támlájú, könnyített üléseitől eltekintve meglepően tömör, sorjátlan, átgondolt alkotás.

Technológiájában és koncepciójában a kocsi voltaképpen egy visszafogott Chevy Volt, Opel Ampera, Audi E-Tron. Vagyis a japán tömegekre jellemző napi húsz kilométer alatti futást a kocsi meg tudja oldani a lítium-ion akkukban tárolt olcsó éjszakai áramból. Ha viszont kell, a 660 köbcentis benzines áramfejlesztő (mert ez nem motor, nem hajtja közvetlenül a kerekeket) is beindul, és töltögeti az akkukat, amíg tart a tankban a benzin.

Adatok: Suzuki Swift plug-in Hybrid
Áramfejlesztő 658 cm3, 40 kW
Generátor állandó mágneses, 40 kW
Hajtómotor állandó mágneses szinkronmotor, 55 kW
Akkukapacitás 2,66 kWh
Hatótáv ~20 km

Városi autónak jó, Swiftnek érdekes – hogy Európában képes lenne-e megélni, nehéz megtippelni fogyasztási, menetdinamikai adatok és árkalkulációk nélkül. Márpedig ilyesmi nincs, a standon nem is értették, mit akarok: it is just a prototype. A Swift Hybrid nem Opel Ampera, nem Chevy Volt, nem Audi E-Tron. Jól összerakottsága dacára igen messze van még attól a konnektoros hibrid Suzuki, hogy a kereskedésekbe kerüljön.

a videó a hirdetés után indul

Gyári némafilm a Swift Hybridről

Kizashi – jó bele átülni a Swiftből

185 lóerős, de lesz még ebben 1.6

185 lóerős, de lesz még ebben 1.6

185 lóerős, de lesz még ebben 1.6


A szó jelentése: jelek. Jézusmária, csak nem annak a jelei, hogy a Suzukiból luxusmárka lesz?

Bőrkárpit az ajtóbelsőkön, motoros-memóriás vezetőülés, kényelmes bőrpamlag hátul, elektromos retesszel az utastérből felpattintható csomagtérfedél – ez már nem az egykori metálzöld Suzuki Swift Menedzser.

Először nem tetszett. Semmi jellegzetesség, annál több „olyan, mintha” érzés. Aztán körbejártam, végigültem az üléseit, és megértettem. Kellett ez a kocsi a Suzukinak, és pont egy ilyen kellett.

Kellemes menedzserkörnyezet

Kellemes menedzserkörnyezet

Kellemes menedzserkörnyezet


Bemegy az egyszeri vevő a szalonba. Látja, hogy a Suzukinak van pici, kicsit nagyobb, még egy kicsit nagyobb és még annál is nagyobb városi autója, van terepjárója. De hol egy igazi AUTÓ? Eddig az SX4 Sedan próbált meg úgy kinézni, ahogy egy kisgyerek az autót lerajzolja, ahogy az emberek fejében az autó él. Nemigen sikerült neki. A Kizashinak igen.

És most már van mit mutatni annak is, aki a régi Swiftből átült az újba vagy a Splashbe, onnan az SX4-be, és ha még jobban bejött neki a hotdogbüfé, a a webfejlesztés vagy a CNC-műhely, kénytelen volt átfáradni egy másik márkához. Hát most már maradhat márkahű.

a videó a hirdetés után indul

Gyári némafilm a Jelekről

A Kizashi nagyjából egy Cruze, egy négyajtós Mégane megfelelője – viszont fullos változatban többet kínál annál, amit azok tudnak. Nagy kérdés, hogy mennyiért.

Dupla kipufogó: a Kizashi 2,4 literes benzinmotorral nyit

Dupla kipufogó: a Kizashi 2,4 literes benzinmotorral nyit

Dupla kipufogó és  2,4 literes benzinmotor


A Suzuki Amerikában kicsit másként pozicinálja a kocsit, mint én, a magyar újságíró. A cég weblapja szerint „a Mercedes-tulajdonosok átlagéletkora 53 év. A Lexus-tulajdonosok átlagéletkora 55 év. Na de most aztán már nem kell oreg, gazdag fazonnak lenned, ha luxus-teljesítménylimuzint akarsz!” Khm.

Szerintem azért a jellemző magyar Kizashi az 1,6-os dízel vagy benzines lesz. Majd, ha lesz. A kocsit egyelőre csak 2,4 literes benzinmotorral árulják, például Svájcban. De lesz ez még máshogy.