Az első modell az S2000-es kategóriában induló 270 lóerős Grande Punto rali-versenyautó nyomán született meg. Ezt később a Fiat 500-ból kialakított méregzsák követi majd. Előbbiről biztosan tudni, utóbbiról csak feltételezhető, hogy az új fejlesztésű 1,4-es turbómotort kapja. Ez 95-ös benzinnel 150 lóerős teljesítményt tud, de ha 98-assal etetjük a lovakat, akkor 5-tel megszaporodnak.
Alaphelyzetben 206 newtonméter nyomatéknak parancsol a vezető, de egy sportgomb segítségével ez 230-ra emelhető. Ilyenkor a kormány elektromos rásegítése is csökken, hogy a vezető közvetlenebb kapcsolatba kerüljön az úttal. Már most elárulta a Fiat, hogy hamarosan egy még erősebb változat is lesz a motornak, az 180 lóerőt tud majd.
17 colos felnik, sportkipufogó, sötétített hátsó lámpák és egyedi spoilerek teszik különlegessé a Punto Abarthot, amely az átlagosnál erősebb fékkel és sportosabb futóművel büszkélkedhet. Igazán érdekes megoldás a versenyautóknál megszokott – a tetőn kialakított – levegőnyílás.
Utoljára a Stilóból készült Abarth-modell, ám az a kissé lassú robotizált váltójával nem igazán sikerült sportosra. Korábban azonban olyan modellek szerepeltek Abarth néven, mint az 1958-as Fiat 500 Abarth, amely a szériamodell 13 lóerős teljesítményének dupláját tudta, így a végsebessége 85 helyett 118 km/óra volt.
Akcióban az S2000-es Abarth Punto: