Hat és fél évvel bemutatása után búcsúzik a Porsche anyagi megerősödésének első számú pillére, a Cayenne első generációja. Persze nem tűnik el a szabadidő-autó a kínálatból, csupán elkészült a második sorozat. Láttuk már az új Cayenne-t kémfotókon, illetve kiszivárgott képeken, így nem meglepetés, hogy itt van.

Miközben megtartotta szélességét és magasságát, az új modell 48 milliméterrel hosszabb elődjénél (4846 mm), a tengelytávolsága is bővült 40 millimétert, most 2895 mm. Hiába azonban a nagyobb külső méret, a kocsi sokkal filigránabbnak, sportosabbnak, könnyedebbnek hat. 

Hibrid hajtással jött az új Porsche Cayenne 1
Hibrid hajtással jött az új Porsche Cayenne 33


Ez azonban nemcsak a látvány, a tervezőknek ugyanis sikerült 180 kilogrammal csökkenteni a jármű tömegét. Ami nemcsak a fogyasztásra, de a menetteljesítményre is remekül hat. Az alapmodell tömege így 5 kilóval alatta marad a kéttonnás határnak. Ugyanakkor a komolyabb variánsok 2,2 tonna körül mozognak. A csomagtartója alaphelyzetben 670 literes.

Nincs lassú bevezetés, egyből szinte teljes modellpalettával érkezik az új Cayenne. Az alapmodellbe a korábban is használt 3,6 literes, V6-os benzinmotor kerül 300 lóerős teljesítménnyel. A Cayenne S-ben viszont már V8-as motor van. A szintén ismert 4,8 literes motor teljesítménye 400 lóerő. Ugyanennek a motornak a feltöltős kivitele kerül a Turbo modellbe, ott már 500 lóerőt teljesít. Ez a kínálat leggyorsabb darabja, 4,7 másodperc alatt gyorsul százra és 278 km/órás tempóra képes. 

Hibrid hajtással jött az új Porsche Cayenne 34


Aki inkább takarékosságra vágyik, annak a 3,0 literes dízelmotor ajánlható. Ennek fogyasztását 20 százalékkal sikerült javítani, 9,3 liter helyett 7,4 litert fogyaszt a szabvány szerint. 

A motorpaletta igazi újdonsága a hibrid modell megjelenése. Ebben a Volkswagennel közösen fejlesztett, 3,0 literes, benzines, kompresszoros motort társítanak elektromossal. A belső égésű blokk 333 lóerős teljesítménye és 440 newtonméter nyomatéka mellé 47 LE-t, 300 Nm-t ad a villany. A Cayenne S Hybrid képes rövid távon tisztán elektromos autóként is haladni, ilyenkor maximum 60 km/órás sebességig lehet vele gyorsítani. Ugyanakkor van egy hajózó mód is, ez 156 km/óráig működik, egyes helyzetekben, kis terhelés mellett – mondjuk autópályás haladás mellett – lekapcsolhatja a rendszer a benzinmotort.  

Leszámítva a V6-os benzinmotort, amelyikhez hatfokozatú, manuális váltó jár alapesetben, a többi motorhoz új fejlesztésű, nyolcfokozatú, automata váltó tartozik. Utóbbiakhoz Start&Stop rendszer is jár, amely leállítja a motort, ha arra nincs szükség. Természetesen az összes modell négykerék-hajtású. 

Az új Porsche Cayenne hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, a forgalmazására sem kell nyár elejénél tovább várni.

Műszaki adatok
Cayenne
Cayenne S
Turbo
Diesel Hybrid
Hengerűrtartalom 3598 ccm 4806 ccm 4806 ccm 2967 ccm 2995 ccm
Teljesítmény 300 LE 400 LE 500 LE 240 LE 380 LE
Nyomaték 400 Nm 500 Nm 700 Nm 550 Nm 580 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,5 s 5,9 s 4,7 s 7,8 s 6,5 s
Végsebesség: 230 km/h 258 km/h 278 km/h 218 km/h 252 km/h
Átlagfogyasztás (l/100 km) 10,5 liter 11,2 liter 11,5 liter 7,4 liter 8,2 liter