Nincs már köd a kristálygömbben, a Škoda jövőjét illetően. A cseh márka megmutatta mire számítsunk tőlük a következő években, egy új tervezési, formai koncepciót vezettek be, Vision D elnevezéssel.

patikahangulat, de lehet, hogy csak a szín teszi
A fehér szín dominál

A fehér szín dominál

A fehér szín dominál


Az első Octavia megjelenése óta ez a legmarkánsabb változás a cseh márka életében. A Vision D stíluselemeit felvonultató koncepció olyan, mint egy orvosi műtő az Alfa Kentauri környékén sodródó űrbázis fedélzetén, messze a jövőben. Éles, sallangmentes vonalak, nagy tiszta felületek, tapinthatóan komoly hangulattal övezve.

Mivel a Vision D csak az autótervezés irányvonalát jelöli meg, a részletes tervekről, technikai elképzelésekről még nem tudunk érdemben beszámolni. Az jól látható, hogy a Škoda marad a tágas és kényelmes utastereknél, a Vision D sarokba tolt kerekei, és hosszú tengelytávja legalábbis ezt sugallják.

Új irányvonal, új embléma

A nagy megújulás jegyében az indián fejdíszből eredeztethető logó is cserére ítéltetett. Átdolgozták, új zöld árnyalatot kapott, és kívül nagyobb méretben, szembetűnő krómozással került a tanulmány orrára. Az embléma jelentéstartalma viszont marad, a széles gyűrű a világméretű, hibátlan gyártást, a Földgolyót jelképezi, a szárny a műszaki fejlődést, a nyíl a fejlett gyártási módszereket, a kis kör, vagy szem a precíziós gyártást, odafigyelést reprezentálja.

Új stílus, új embléma

Új stílus, új embléma

Belül legalább a nagy üvegfelületek törik meg az élre vasalt vonalakat, és néhol egy kis zöld is vegyül a szemet elvakító, nagy fehérségbe.

Megijedni nem kell, ez a markáns patika hangulat csak részleteiben fog feltűnni a Škoda új modelljein, és ha jól mérik az arányokat igazán dögös és jövőbemutató autók gördülnek majd ki a  mlada boleslav-i gyártó kapuin.