Egy évvel a tanulmányautó után megjelent a Volvo harmadik szabadidő-autójának sorozatgyártású változata. Az XC60 feladata, hogy alternatívát nyújtson a BMW X3 és a hamarosan érkező Mercedes GLK, illetve Audi Q5 modelleknek a leggyorsabban fejlődő szegmensben.
Igazi Volvo
Az XC60 megőrizte a tanulmányautó formavilágát, de sokat finomodott. Immár sokkal jobban hasonlít az XC90-hez, masszívabbnak mutatja magát az autó, de persze megőrizve a lendületet. Kevésbé kupésak az oldalsó ablakok, aminek a bent ülők örülnek majd, hiszen a nagyobb üvegfelület több fényt jelent.
Ezen az autón is felfedezhető a márkajegynek számító Volvo-váll az övvonalon, illetve a svéd gyártó többi szabadidő-autójához hasonlóan itt is a C-oszlop teljes hosszát kitölti a hátsó lámpa. Itt LED-es megoldást rejt. Egyelőre sem a fotók, sem a hivatalos információk nem árulják el, hogy megtartották-e a tanulmányautó ötletes csomagtérajtaját, de az üveg biztos, hogy külön is nyitható lesz.
Belül is tipikus Volvo az XC60, itt is a „lebegő” középkonzolt alkalmazzák, felette pedig egy nagyobb és egy kisebb képernyő került a műszerfalra. A műszeregység letisztult, mindössze két kerek egységre épül. A tanulmányautóban négy különálló ülés volt, az utastér mostanra ötszemélyessé bővült.
Szériában összkerékhajtással
Háromféle motorral kezdik meg az XC60 gyártását. Egyből kapható lesz a T6-os modell, az ebben szerepelő 3,0 literes hathengeres benzinmotor 285 lóerős, maximális nyomatéka pedig 400 Nm. Ezenkívül kétféle dízelmotor választható az autóhoz. A 2,4 literes blokk 163 illetve 185 lóerős kivitelben rendelhető, az öthengeres turbómotorok nyomatéka 340 illetve 400 newtonméter. Mindhárom motorhoz szériában jár az összkerékhajtás, a kapcsolást hatfokozatú manuális vagy automataváltó végzi.
2009-ben tovább bővül a kínálat, akkor a gyengébb dízel – amely teljesíti az Euro 5-ös előírást – már elérhető lesz csak elsőkerék-hajtással is.
Hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a Volvo XC60. Az autó értékesítése 2008 második felében kezdődik Európában, így hazánkban is. Bár az Egyesült Államok a legnagyobb piaca a Volvo szabadidő-autóinak, ott csak 2009-ben lesz kapható. A Volvo célja, hogy évi 50 ezer XC60-est értékesítsen.
Biztonságos
Ha Volvo, akkor mindenkinek a biztonság jut az eszébe. Ezúttal sincs másként, hiszen a hagyományos megoldások mellett (ABS, ESP, légzsákok) ebben az autóban szériában szerepel a svéd gyártó legújabb biztonsági fejlesztése. A City Safety arra született, hogy megakadályozza a városokban gyakori ráfutásos baleseteket.
Egy radar figyeli a kocsi előtt haladó forgalmat. Ha az elöl haladó jármű hirtelen lefékez, és a City Safety úgy érzékeli, hogy baleset történhet, akkor megnöveli a nyomást a fékrendszerben, amivel lehetőséget ad a vezetőnek arra, hogy fékezéssel vagy kikerüléssel elkerülje az ütközést. Ha a vezető nem reagál, akkor a rendszer elveszi a gázt, és automatikusan lefékezi az autót.