Egy évvel a tanulmányautó után megjelent a Volvo harmadik szabadidő-autójának sorozatgyártású változata. Az XC60 feladata, hogy alternatívát nyújtson a BMW X3 és a hamarosan érkező Mercedes GLK, illetve Audi Q5 modelleknek a leggyorsabban fejlődő szegmensben.

Igazi Volvo

Az XC60 megőrizte a tanulmányautó formavilágát, de sokat finomodott. Immár sokkal jobban hasonlít az XC90-hez, masszívabbnak mutatja magát az autó, de persze megőrizve a lendületet. Kevésbé kupésak az oldalsó ablakok, aminek a bent ülők örülnek majd, hiszen a nagyobb üvegfelület több fényt jelent.

Letisztult, egyszerű formák
Hasonlít a nagy Volvóra

Hasonlít a nagy Volvóra

Hasonlít a nagy Volvóra


Ezen az autón is felfedezhető a márkajegynek számító Volvo-váll az övvonalon, illetve a svéd gyártó többi szabadidő-autójához hasonlóan itt is a C-oszlop teljes hosszát kitölti a hátsó lámpa. Itt LED-es megoldást rejt. Egyelőre sem a fotók, sem a hivatalos információk nem árulják el, hogy megtartották-e a tanulmányautó ötletes csomagtérajtaját, de az üveg biztos, hogy külön is nyitható lesz.

Belül is tipikus Volvo az XC60, itt is a „lebegő” középkonzolt alkalmazzák, felette pedig egy nagyobb és egy kisebb képernyő került a műszerfalra. A műszeregység letisztult, mindössze két kerek egységre épül. A tanulmányautóban négy különálló ülés volt, az utastér mostanra ötszemélyessé bővült.

Szériában összkerékhajtással

Letisztult, egyszerű formák

Letisztult, egyszerű formák

Letisztult, egyszerű formák


Háromféle motorral kezdik meg az XC60 gyártását. Egyből kapható lesz a T6-os modell, az ebben szerepelő 3,0 literes hathengeres benzinmotor 285 lóerős, maximális nyomatéka pedig 400 Nm. Ezenkívül kétféle dízelmotor választható az autóhoz. A 2,4 literes blokk 163 illetve 185 lóerős kivitelben rendelhető, az öthengeres turbómotorok nyomatéka 340 illetve 400 newtonméter. Mindhárom motorhoz szériában jár az összkerékhajtás, a kapcsolást hatfokozatú manuális vagy automataváltó végzi.

2009-ben tovább bővül a kínálat, akkor a gyengébb dízel – amely teljesíti az Euro 5-ös előírást – már elérhető lesz csak elsőkerék-hajtással is.

Hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a Volvo XC60. Az autó értékesítése 2008 második felében kezdődik Európában, így hazánkban is. Bár az Egyesült Államok a legnagyobb piaca a Volvo szabadidő-autóinak, ott csak 2009-ben lesz kapható. A Volvo célja, hogy évi 50 ezer XC60-est értékesítsen.

Biztonságos

Lesz majd csak elsőkerék-hajtású változat is

Lesz majd csak elsőkerék-hajtású változat is

Lesz majd csak elsőkerék-hajtású változat is


Ha Volvo, akkor mindenkinek a biztonság jut az eszébe. Ezúttal sincs másként, hiszen a hagyományos megoldások mellett (ABS, ESP, légzsákok) ebben az autóban szériában szerepel a svéd gyártó legújabb biztonsági fejlesztése. A City Safety arra született, hogy megakadályozza a városokban gyakori ráfutásos baleseteket.

Egy radar figyeli a kocsi előtt haladó forgalmat. Ha az elöl haladó jármű hirtelen lefékez, és a City Safety úgy érzékeli, hogy baleset történhet, akkor megnöveli a nyomást a fékrendszerben, amivel lehetőséget ad a vezetőnek arra, hogy fékezéssel vagy kikerüléssel elkerülje az ütközést. Ha a vezető nem reagál, akkor a rendszer elveszi a gázt, és automatikusan lefékezi az autót.