Lézershow, akrobatikus mutatványok és táncoslányok kara helyett a VW-konszern tegnap esti seregszemléje azt tükrözte, hogy a menedzsment érzi: az autóipar válaszút előtt áll. Az új autók megmutatása után színpadra lépő Martin Winterkorn, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke arról beszélt, hogy mérlegelni kell, egyáltalán szükséges-e minden mai modellnek automatikusan utódot tervezni.
Sokkal sűrűbb modellváltás
A sportcsarnokban a neon sem zümmögött, amikor a konszernt egy császár autoritásával vezető, termetével és hanghordozásával is fejedelmi hatású menedzser arról beszélt, hogy a ma szokásos, 7-8 éves modellciklusokat jóval rövidebbre kell venni. Ez az egész iparág működését helyezheti új alapokra, mert 4-5 év alatt kellhet kitermelni azt a befektetést, amit eddig hosszabb termékciklussal oldottak meg.
Új autófajtákkal, gyakoribb modellváltásokkal és további fogyasztáscsökkentéssel kíván megfelelni a gyorsan változó világ igényeinek a VW-konszern. Genfben láttunk is párat a jövő autói közül
Új autófajtákkal, gyakoribb modellváltásokkal és további fogyasztáscsökkentéssel kíván megfelelni a gyorsan változó világ igényeinek a VW-konszern. Genfben láttunk is párat a jövő autói közül
Fotó megosztása:
Nyáron kezdődik az új TT sorozatgyártása Győrben. Már ültünk a magyar sportautóban, a digitális műszerfal nagyon új. Nemsokára jön a részletesebb beszámoló
Nyáron kezdődik az új TT sorozatgyártása Győrben. Már ültünk a magyar sportautóban, a digitális műszerfal nagyon új. Nemsokára jön a részletesebb beszámoló
Fotó megosztása:
A jövő zenéi. A konszern a Future Tracks nevű programmal készül fel a jövőre, mert erősen átalakulnak az autóvásárlók elvárásai
A jövő zenéi. A konszern a Future Tracks nevű programmal készül fel a jövőre, mert erősen átalakulnak az autóvásárlók elvárásai
Fotó megosztása:
Ő a Ducati elnöke, aki a felfrissített Diavelt mutatta be. A Ducatit nemrég vette meg a VW-konszern
Ő a Ducati elnöke, aki a felfrissített Diavelt mutatta be. A Ducatit nemrég vette meg a VW-konszern
Fotó megosztása:
Még drámaibb lett, ami nem volt könnyű feladat
Még drámaibb lett, ami nem volt könnyű feladat
Fotó megosztása:
1200-as motor van benne
1200-as motor van benne
Fotó megosztása:
A Bugatti újabb limitált szériát mutatott be, a három példányban készülő Rembrandt Bugattit. A névadó Ettore Bugatti szobrász testvére volt
A Bugatti újabb limitált szériát mutatott be, a három példányban készülő Rembrandt Bugattit. A névadó Ettore Bugatti szobrász testvére volt
Fotó megosztása:
Nem változott a technika
Nem változott a technika
Fotó megosztása:
Kisebb modellápoláson van túl a Bentley Continental GT Speed. A kupénak 329 helyett 331 km/óra végsebessége, a kabrióé 325 helyett 327 km/óra
Kisebb modellápoláson van túl a Bentley Continental GT Speed. A kupénak 329 helyett 331 km/óra végsebessége, a kabrióé 325 helyett 327 km/óra
Fotó megosztása:
635 lóerős a W12-es motor a rács mögött
635 lóerős a W12-es motor a rács mögött
Fotó megosztása:
Hosszában áll a V10-es szívómotor
Hosszában áll a V10-es szívómotor
Fotó megosztása:
610 lóerő az eredmény, a temérdek kipufogógáz mellett
610 lóerő az eredmény, a temérdek kipufogógáz mellett
Fotó megosztása:
11 év után váltja le a Gallardót a Huracan. Olcsó poén, de szélvészgyors lesz
11 év után váltja le a Gallardót a Huracan. Olcsó poén, de szélvészgyors lesz
Fotó megosztása:
A Lamborghini Huracan névadója egy, az 1870-es években legendássá vált bika Alicantéból. Mindannyiszor győztesen hagyta el az arénát
A Lamborghini Huracan névadója egy, az 1870-es években legendássá vált bika Alicantéból. Mindannyiszor győztesen hagyta el az arénát
Fotó megosztása:
GTE néven a konnektorról tölthető hibrid Golf mutatkozik be. Mindkét motorja együtt 204 lóerős, végsebessége 220 felett van
GTE néven a konnektorról tölthető hibrid Golf mutatkozik be. Mindkét motorja együtt 204 lóerős, végsebessége 220 felett van
Fotó megosztása:
1251 vendég zsúfolódott össze a sportcsarnokban. Az emberfürtök eltakarják az autókat, pedig ott vannak a placcon
1251 vendég zsúfolódott össze a sportcsarnokban. Az emberfürtök eltakarják az autókat, pedig ott vannak a placcon
Fotó megosztása:
Van esély a megvalósulására. Csupán 91 g/km a szén-dioxid-emissziója a földgázas, 110 lóerős turbómotorral
Van esély a megvalósulására. Csupán 91 g/km a szén-dioxid-emissziója a földgázas, 110 lóerős turbómotorral
Fotó megosztása:
Valójában ötajtós a VisonC tanulmány
Valójában ötajtós a VisonC tanulmány
Fotó megosztása:
214 km/óra végsebessége, pedig csak 110 lóerős. A titok nyitja a csekély önsúly és a 0,26-os alaktényező
214 km/óra végsebessége, pedig csak 110 lóerős. A titok nyitja a csekély önsúly és a 0,26-os alaktényező
Fotó megosztása:
Főbb vonalaiban megvalósul a Volkswagen T-ROC, amely egy új SUV hírnöke. Motorja a 184 lóerős 2,0 TDI
Főbb vonalaiban megvalósul a Volkswagen T-ROC, amely egy új SUV hírnöke. Motorja a 184 lóerős 2,0 TDI
Fotó megosztása:
Az Italdesign tanulmánya 3x2 üléses. Giorgetto Giugiaro, a maestro nem tudott itt lenni betegség miatt
Az Italdesign tanulmánya 3x2 üléses. Giorgetto Giugiaro, a maestro nem tudott itt lenni betegség miatt
Fotó megosztása:
Egyelőre tanulmánynak mondják a Multivan Alltrack változatát, de könnyen megvalósulhat
Egyelőre tanulmánynak mondják a Multivan Alltrack változatát, de könnyen megvalósulhat
Fotó megosztása:
A SEAT a Leon Cuprát hozta el Genfbe
A SEAT a Leon Cuprát hozta el Genfbe
Fotó megosztása:
A jövő zenéi. A konszern a Future Tracks nevű programmal készül fel a jövőre, mert erősen átalakulnak az autóvásárlók elvárásai
Ezért is annyira fontos a közös alkatrészbázis, amiből viszonylag csekély többletköltséggel állíthatók elő új modellek. Az MQB, a moduláris keresztmotoros alkatrészkészlettel például felépíthető a
Škoda VisionC tanulmányautó, a
Volkswagen T-ROC és az új
Audi TT Coupé is, hogy ne menjünk messzebb a tegnap este látott újdonságoknál.
a videó a hirdetés után indul
Három merőben különböző autó, merőben eltérő kategóriákban. Érdekes, hogy az MQB mögötti koponya, Ulrich Hackenberg már nem is a Volkswagent, hanem az Audit erősíti. Az Audinál mindennek stimmelnie kell, mert a konszern profitjának jó részét ez a leányvállalat szállítja.
A Lamborghini Huracan névadója egy, az 1870-es években legendássá vált bika Alicantéból. Mindannyiszor győztesen hagyta el az arénát
Kis facelift, otthon
Ebben az új korszakban semmi nem marad a régiben. Martin Winterkorn példája alapján a jövő modellfrissítését részben az autó gazdája végezheti el, otthon a garázsban letöltve az új funkciókat autójára. Az autó ugyanis egyre jobban hasonlít majd a számítógéphez, amit a Tesla Model S-en már most is láthatunk. Az új Audi TT látványosan ebbe az irányba mutat, műszerfala ugyanis egyetlen nagy képernyő, nyomokban sincs rajta hagyományos óra.
Nyáron kezdődik az új TT sorozatgyártása Győrben. Már ültünk a magyar sportautóban, a digitális műszerfal nagyon új. Nemsokára jön a részletesebb beszámoló
Az Audi egy másik világpremiert is tart Genfben, a konnektorról tölthető A3 e-Tronét. Utóbbi maximum 50 kilométert megy tisztán elektromosan, így városban helyi emissziótól mentesen használható. Amikor a nagyfeszültségű akkumulátor lemerül, az autó hibrid hajtással működik tovább. A villamos gép az 1,4 literes turbómotorral dolgozik együtt.
Hasonló verzió a következő Passatból is lesz – árulta el Martin Winterkorn. Ez azért érdekes információ, mert a Der Spiegel című tekintélyes német hetilap tavaly nyáron arról írt, hogy Winterkorn tajtékzott, amikor az amerikai piacért felelős (és ott kiváló eredményeket hozó) Jonathan Browning nem tájékoztatta őt időben arról, hogy a Ford Fusion (nálunk Mondeo) hamarabb megjelenik hasonló hajtáslánccal. Browning már nincs is a helyén, a birodalom nélküle harcol tovább a világelsőségért az autógyártók között. A világelsőség korszakalkotó eredmény volna, mert egyetlen nagy iparágban sem német a piacvezető, legyen az bankszféra, gyógyszergyártás vagy bármi más.
VisionC – kupé a Škodától
De első csak az a cég lehet, amely meg tud felelni a flottafogyasztási és környezetvédelmi határértékeknek. Ez a legközönségesebb modellekre és a különleges autókra egyformán áll, így a Škoda által bemutatott VisionC tanulmányra is. Az autó a földgázüzemű motorral már alatta marad a 2020-tól érvényes 95 g/kilométeres limitnek, hagyományos technikával.
Valójában ötajtós a VisonC tanulmány
Földgázzal és benzinnel etethető, 1,4 literes turbómotorja 110 lóerős. Ezzel a viszonylag csekély teljesítménnyel is képes elérni 214 kilométer/órás végsebességet, mivel a kocsi nem túl nehéz és alaktényezője csupán 0,26. Jó hír, hogy a négyajtós limuzinnak látszó, de valójában ötajtós kupénak van esélye a megvalósulásra.
A többi márka újdonságairól sem feledkezünk meg, nézzetek vissza folyamatosan frissülő rovatunkra: Vezess.hu/Genf.