Azannya! Ez olyan magas, hogy simán be tudok feküdni alá! És kényelmesen elfér benne négy, na jó, akár öt felnőtt. Meg még rendes csomagtere is van, akkor is, ha teljes méretű pótkereket is tesznek bele.

Praktikus kétkezes behúzófogantyú középen
Hol az a terep, hadd gázoljak át rajta!

Hol az a terep, hadd gázoljak át rajta!

Hol az a terep, hadd gázoljak át rajt’!


Praktikumban, ár-érték arányban komoly vetélytársat kapott az eddigi tökéletes kelet-európai mindenes, a Logan MCV.

Az új román kisterepjáró kompakt – 4,31 méter hosszú, 1,82 méter széles -, Megane méretű, és nemcsak terepen, hanem városban is otthon érzi magát. Alacsony károsanyag-kibocsátásának hála nem is terheli nagyon a városok levegőjét. Arról, hogy terepen se valljon szégyent, nagy hasmagasság – 210 milliméter -, elöl- hátul jó terepszögek gondoskodnak.

[##vezess_video:i5d853##]
A Genfi Autószalon idején a Samsung videokameráit használjuk!

4×2, 4×4

Hogy az autó mindenkinek megfeleljen, kétféle hajtáslánccal is megvásárolható. A legtöbb embernek élete 99,9%-ában nincs szüksége az összkerék-hajtás által kínált pluszszolgáltatásokra, ők bőven beérik azzal, ha az autó hasa nem ér le egy-egy kritikusabb részen.

21 centis hasmagasság: tökön-babon

21 centis hasmagasság: tökön-babon

21 centis hasmagasság: tökön-babon


Nekik az olcsóbb, egyszerűbb elsőkerék-hajtású változat is elegendő. Akinek a kinézet is számít, annak 16 colos felni, tetősín, színezett hátsó üveg, selyemfényű, krómborítású tükör és más látványos kiegészítők segíthetnek, hogy a Dacia mellett döntsön.

A Dacia mindkét változatból hozott Genfbe. A rendőrautó-fehér, szürke lökhárítós, fapados alapváltozat – jellegzetes Dacia-szagától eltekintve – se elborzasztó. Érezni, látni, hallani benne, hogy olcsó – de ha minden igaz, tényleg olcsó is lesz. A műanyagok rettenetesek, az üléskárpit szintén, de milyen jó érzés lesz ide besederíteni a féldisznót, aztán bepattanni a gumicsizmával a szőnyegre – úgy, hogy az embernek meg sem fordul a fejében, hogy valami kárt okozhat autójában.

A fullos Duster arca

A fullos Duster arca

A fullos Duster arca


A drágább, csícsásabb kivitel inkább disszonáns. Többnek akar látszani, mint ami; ahogy a metálbarna, fullos Duster forgott a színpadon,  istállómunkásokból kiemelt egykori párttitkárok jutottak eszünkbe. Vagy, profánabbul, a népi szólás: kiöltözött, mint Szaros Pista a neve napján.

Pedig egy jó istállómunkás sokkal tiszteletreméltóbb tagja a társadalomnak, mint a legtöbb párttitkár.

Nissan építőelemek

A terepes változat középkonzolra szerelt 4×4-es kapcsolójának háromféle állása van. AUTO üzemmódban az alapból elsőkerekes autóban szükség esetén hátra is jut a nyomatékból, LOCK állásban a Nissantól érkező központi differenciálmű zár – nehéz, rossz tapadású terepen érdemes használni -, míg 4×2-es állásban kizárólag az első kerekek hajtottak.

A térkínálat loganosan bőkezű

A térkínálat loganosan bőkezű

A térkínálat loganosan bőkezű


A Logan padlólemezére épített autó összkerekes változatban is csupán 1250 kilogrammot nyom. Felezőt nem találunk a Dusterben, a meredekebb emelkedőket az új fejlesztésű hatfokozatú váltó különösen rövidre áttételezett első fokozata segítségével győzheti le a vezető.

Háromféle motorral kapható majd a Dacia Duster. Egy benzines (1,6 16V 110 LE) és két dízel (1,5 dCi 85, és dCi 110 LE) található a listán. Európában várhatóan 11,900 eurót (3,2 millió forintot) kérnek majd a kétkerék-hajtású és 13,900-at (3,7 millió forintot) a 4×4-es hajtáslánccal készülő Dusterért.