Egyelőre még csak kutatási célú prototípus a Land Rover Defender Electric, de a tapasztalatok kedvezőek: a terepjáró mindent tud, amit a dízel verzió
Villanyterepjáró a Land Rovertől 31


Az ajtón elhelyezett felirat nélkül kívülről legfeljebb a kipufogó hiánya árulná el, hogy a Defender elektromos hajtású változatával van dolgunk, és ez így rendjén is van a gyár szerint: azt vallják ugyanis, csak akkor van értelme villanymotort szerelni a kultikus terepjáróba, ha azzal maradéktalanul megőrzi az alapmodell minden terepképességét.

Ezért a fejlesztést kísérő gyári tesztek során barátságtalan feladatokkal kell megbirkóznia az autónak: húzott már fel 12 tonnás szerelvényt 13 százalékos emelkedőn, és gázolt (mint képeinken is) 80 centi mély vízben.

Utóbbi különösen örvendetes fegyvertény, hiszen az ember mégsem merít alá szívesen saját magával együtt egy 300 voltos akkumulátorcsomagot, ha nem lehet meggyőződve annak tökéletes érintésvédelméről. Az orrban elhelyezett, 410 kg tömegű csomag azonban bírja a nedvességet.

Villanyterepjáró a Land Rovertől 32 27 kWh kapacitása révén több mint 80 kilométeren át (illetve a terepen relevánsabb üzemidőben kifejezve nyolc órán át) képes táplálni a viszonylag kis teljesítményű (95 LE), ám igen nyomatékos (330 Nm) villanymotort, amely váltómű helyett egyetlen fordulatszám-csökkentő áttétel közbeiktatásával hajt bele a modell szabványos 4×4 rendszerébe.

Nem csak ez teszi különlegessé a modell hajtásláncát, hanem a brutálisra hangolt regeneratív fékrendszer is: a villanymotor lejtmeneti ereszkedés-szabályozó vezérlés használata esetén 30 kW energiát képes megtermelni – a jármű mozgási energiájának 80 százaléka nyerhető így vissza.

A Genfben felvonuló hét darab autó nem marad kiállítási tárgy: még idén szolgálatba állnak különböző éles bevetési helyzetekben

Világpremier: kilencfokozatú automata sebességváltó

Villanyterepjáró a Land Rovertől 33


Az elektromos Defenderek mellett egy másik, nem kisebb jelentőségű világújdonságot is bemutat a Land Rover: a ZF vállalattal közösen kifejlesztett, kilencfokozatú automata sebességváltót, amely a jelenlegi hatosnál jóval nagyobb áttételi tartományt fog át, így első fokozata rövidebb (ez emelkedőn, terepen hasznos), a legfelső pedig sokkal hosszabb (autópályán kevesebbet forog, takarékosabban fut a motor), általános működése pedig a kisebb ugrások miatt sokkal finomabb lehet.