A suhanó életérzés japán barátja a Mazda is teljes átvedlés előtt áll. Változik a megjelenés, és ennek előhírnökeként két tanulmányt láthattunk a japánok standján.

Az első már nem jelentett újdonságot, a Mazda Shinari szigorú tekintetét már tavaly nyár óta emészthetjük. A kissé Aston Martin Rapide-ra emlékeztető tanulmány mutatta meg először az új KODO névre keresztelt formanyelvet. Visszafogottabb, mint elődje a Nagare, úgy  tűnik nincs már annyi vér a japán altájon és rájöttek, hogy szép organikus formákat és hullámokat álmodni, de egy másik dolog mindezt gazdaságosan legyártani.

Így az új modellek tisztább, szigorúbb jövőt sejtetnek a formát tekintve. A másik újdonság a Mazda standján a Minagi volt, ami a cx-7 alá pozicionált kompakt szabadidőautó képét vetítette elénk. Szintén

Mazda Shinari, az első a KODO korszakból
Nincsenek cicaszemek, csak szigorú tekintet

Nincsenek cicaszemek, csak szigorú tekintet

Nincsenek cicaszemek, csak szigorú tekintet


KODO stílus, és tény kevésbé rugaszkodik el a valóságtól, mint a tanulmányok általában. Pár kirívó részlettől eltekintve akár már most gyártósorra kerülhetne.

Az friss külsőtől eltérően a technikai tartalomról szűkszavúan nyilatkoztak a Mazdánál. Új filozófia jön ezen a téren is Skíactiv-technika. Nem indulnak el a hibridek irányába, hanem súlycsökkentéssel, új motorcsaláddal és moduláris padlólemezekkel szeretnék elérni a gazdaságos és takarékos Mazdák nirvánáját.