Vajon kívánhat-e többet egy McLaren-vásárló, mint hogy új autója 8,4 másodperc alatt katapultáljon 200 km/órára, 30, 5 méteren álljon meg 100 km/óráról, vagy 10,5 másodperc alatt fussa a 400 métert?
A jelek szerint igen. Voltaképpen nincs miért csodálkozni azon, hogy a 12C hajtásláncából élő 650S fedélzetére jutott digitális rádióvevő és Bluetooth audio streaming, vagy hogy a kormányt ki- és beszálláskor villanymotor húzza odébb, de az is lehetett volna, hogy a szénszálas vázig csupaszítják a kocsit, és a hatpontos versenyöv az egyetlen extra, aminek örülhet szegény ágról szakadt milliomos.
Úgy tűnik viszont, ezt a szerepet áttestálja a továbbra is gyártásban maradó 12C kupéra a McLaren, és a 650S vérbeli Gran Turismóként színesíti a márka kínálatát.
Attól persze, hogy rendes burkolatokat és zajcsillapítást kapott, még lehet félelmetesen brutális jószág – az is. Álló helyzetből három másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 300 km/óráig 25,4 másodpercig tart a sprint, a száguldásnak csak 333 km/óránál van vége. Nulláról kétszázig fél másodpercet ver a 12C-re az új modell, a legendás F1 pedig kerek egy másodperccel marad el mögötte.
A szárazon 1390 kg tömegű kupé lassításáról alapkivitelben karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik; 200 km/óráról 123 méteren, százról 30,5-ön áll meg az autó – nem tudni, hogy ezekben a félelmetesen jó adatokban a hátsó fékszárny is közreműködött-e.
A 3,8 literes V8-as turbómotor 650 lóerőt és 678 Nm nyomatékot mozgósít, ami négyféle menetprogram (téli, normál, sport, versenypálya) szerint meghatározott mértékben és módon juthat az aszfaltra. A McLaren egyébként papíron egészen takarékosnak tűnik, hivatalos átlagfogyasztása baráti 11,7 l/100km, de ezt senki nem fogja számon kérni rajta.