Követve a Porsche 911 tavaly megújult többi modelljét, elkészült a GT3 új változata is. A sportkocsi a Genfi Autószalonon mutatkozik be, de az információk már itt vannak. Természetesen ezen a modellen is feltűnnek az új első fényszórók és a LED-es hátsó lámpák, de megváltozott az első lökhárító is.
A tervezők átformálták a hátsó szárnyat, még nagyobb tapadást generálva, új első spoilerrel is felszerelik a gépet. . Összességében az új aerodinamikai elemek dupla annyi leszorítóerőt hoznak össze.
Gyorsaságát azonban nem csak ennek, sokkal inkább új motorjának köszönheti a GT3. A korábbi 3,6 literes erőforrást nagyobb, 3,8 liter hengerűrtartalmúra cserélik. Az új blokk a korábbinál 20 lóerővel többet tud, azaz 435 lovas. Ennek köszönhetően a 911 legcsupaszabb, minden felesleges súlytól megszabadított változata 4,1 másodperc gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig 312 km/óra.
Nem lesz gond a lassulással sem, miután a korábbinál nagyobb féktárcsák kerülnek az autóra, így az rövidebb úton áll meg, de karbon-kerámia tárcsák is rendelhetőek. A mérnökök a GT3 történetében most először a kipörgésgátlóval és a menetstabilizálóval is ellátják az autót. Az elektronika segítség több lépcsőben állítható, vagy teljesen ki is iktatható.
Amellett, hogy a korábbinál is feszesebb futómű garantál kiváló irányíthatóságot versenypályán is, az új GT3 közúti használatán is javítottak. Egyetlen gombnyomásra a kocsi orra 30 millimétert emelkedik, így fekvőrendőrön vagy garázslehajtóban nem akad fel.
A GT3 nettó alapára 116 ezer euró [33,1 millió forint] lesz Európában, s erre jönnek a helyi adók.
Videón a 911 GT3: