Szinten negyedévente készít a Lotus újabb és újabb variánsokat a Elise modellből. Most ismét hír jött az autóról, de ezúttal nemcsak egyedi fényezésről, felniről, spoilerről tudunk beszámolni, hanem egy komolyabb felújításról. Ráncfelvarráson esett át az apró kétüléses sportkocsi.

A 2011-es modellévbe tartozó, azaz ősztől készülő autókon új első és hátsó lökhárító, átalakított csomagtér – és motorházfedél látható. Ugyanakkor a legkönnyebben a fényszórójáról azonosítható az új Elise, miután a korábbi oldalanként két-két lámpa helyett már egy-egy bura alatt helyezik el az összes világító berendezést. Ezentúl LED-es nappali menetfénnyel is felszerelik a járművet. A módosított karosszériának köszönhetően csökkent az autó légellenállása, s így a fogyasztása is.

Takarékosabb, mert áramvonalasabb
Takarékosabb, mert áramvonalasabb

Takarékosabb, mert áramvonalasabb

Takarékosabb, mert áramvonalasabb


Háromféle motorral készül a jövőben az Elise, amelyeket továbbra is a Toyota szállít a brit márkának, mindegyikhez hatfokozatú váltó tartozik. Az alapmodellbe már nem 1,8-as, hanem 1,6-os 136 lóerős motor kerül.  Köszönhetően a mindössze 876 kilós súlyának még ezzel is remekül megy járgány, 6,7 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni és akár 200 km/órás tempóra is képes, ugyanakkor mindössze 6,14 litert fogyaszt átlagosan.

Az erősebb variánsokba az Elise R-be és SC-be továbbra is 1,8-as motor kerül. Előbbiben 192 lovas teljesítménnyel, a csúcsváltozatba kompresszorral kiegészítve 220 lóerővel kerül a motor. Gyorsulási értékeik 5,4, illetve 4,6 másodperce, míg csúcstempójuk 222, illetve 234 km/óra.

Bár ezúttal a Elise-ről számolt be a Lotus, nincs kétségünk afelől, hogy hamarosan egy újabb sajtóközlemény érkezik, amely a testvérmodell az Exige átalakítását jelenti be. Az új Elise, hivatalos premierje a márciusi Genfi Autószalonon lesz.