2001-ben jelent meg az első Hyundai Santa Fe Európában, azóta a Hyundai több mint egymillió szabadidő-járművet adott el az itteni vásárlóknak. Egy ideje azonban a kisebb modellekre nagyobb az igény, a kompakt szabadidőjárművek szegmense tette ki a vállalat 2014-es eladásainak 22 százalékát. Ezért kiemelten fontos az új Hyundai Tucson. Itt vannak az első kép és adatok az új, 2015-ös modellről.

Nagyautós a Hyundai kis terepese 1
Nagyautós a Hyundai kis terepese 15 A harmadik generációs Tucson (mifelénk ix35) teljesen levetkőzte a korábbi modellek kisebb-nagyobb ázsiai jegyeit, európai szemnek is tetszetős a gép. A külsőben visszaköszönnek a Tucson vonalai, orrát a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsa uralja és nem hiányzik a LED-es nappali fény sem. A szinte függőleges frontrész, a számos él, a hátrafelé szűkülő oldalablakok sportos, maszkulin jelleget adnak a kocsinak. A 4,4 méter hosszú jármű csomagtartója alaphelyzetben 513 literes.  

Az utastér visszafogott, a fémbetétek, illetve az ülések színével harmonizáló ajtókárpitok elegánsnak mutatják. A mai trendeknek megfelelően a középkonzolt képernyő uralja, alatta viszonylag kevés, a kormányon annál több funkció gombja kap helyet. A navigációhoz alapáron hétéves, ingyenes előfizetés jár a TomTom LIVE szolgáltatásokra.

Nagyautós a Hyundai kis terepese 16 Olyan új kényelmi szolgáltatásokat kínál a Tucson, mint a fűthető és szellőztethető első ülések, vagy az intelligens csomagtérfedél, amely magától felnyílik, ha a kulccsal a zsebünkben megállunk az autó mögött. Van parkolástámogató, automatikus vészfékrendszer, sávtartó, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet és holttérfigyelő is.  

Kétféle benzinmotor (1,6 GDI – 135 LE és 1,6 T-GDI – 176 LE) mellett három különböző dízelt kínál a Hyundai Tucson (1,7 – 115 LE, valamint a 2,0 -136, illetve 184 LE). Alapesetben minden modellhez hatfokozatú manuális sebességváltó jár, a 2,0 literes dízelekhez és az erősebb benzines kérhető automata is, előbbikhez hat, utóbbihoz hét fokozattal.

AZ új Hyundai Tucson márciusban a 2015-ös Genfi Autószalonon tartja világpremierjét, európai forgalmazása 2015 második felétől veszi kezdetét. Kilométer-korlátozás nélküli 5 év garancia jár hozzá.