A Toyota szerint továbbra sincs értelme a dízel hibrideknek, mivel csak rendkívül drágán csökkenthető környezetszennyezésük. A konnektorra dugható hibridek viszont áttörést hozhatnak az autózásban. A Genfi Szalon megnyitásának előestéjén a gyártó okos fejlesztői tartottak szemináriumot a sajtónak.

Dízel hibrid? Hülyeség

Konnektoros Prius: 2012-ben már kapható lesz Európában, a hagyományos Priusnál 30%-kal lesz drágább.
Didier Leroy, a Toyota Motor Europe elnöke

Didier Leroy, a Toyota Motor Europe elnöke

Didier Leroy, a Toyota Motor Europe elnöke


„Van dízel hibridautónk, Japánban évek óta kapható a Dyna dízelmotoros hibrid verziója. Csak mosolygunk, amikor európai gyártók úgy nyilatkoznak, övék a világ első dízel hibridje.” – mondta a Genfi Autószalon előestéjén Didier Leroy, a Toyota Motor Europe elnöke.

A Dynával szerzett tapasztalatok alapján mégis úgy látják a Toyotánál, hogy a dízel hibridek fejlesztése zsákutca, nem ebben az irányban kell keresni a megoldást a hibridek fejlesztésekor. A dízelhibrid nem tehető olyan kulturált működésűvé, mint egy benzines hibrid, ráadásul károsanyag-kibocsátása rosszabb, csak méregdrága katalizátorral szűrhetők ki a rendkívül mérgező, a mumusként kikiáltott szén-dioxidhoz képest az üvegházházhatást sokszorosan gerjesztő nitrogén-oxidok (NOx).

Plug-in hibrid? Az már igen!

Takeshi Uchiyamada, a Toyota alelnöke. A Prius atyjaként mutatták be nekünk

Takeshi Uchiyamada, a Toyota alelnöke. A Prius atyjaként mutatták be nekünk

Takeshi Uchiyamada, a Toyota alelnöke. A Prius atyjaként mutatták be nekünk


A Toyotánál sokkal inkább hisznek a konnektorról is tölthető, ún. Plug-in hibridek térnyerésében. Ezek előnye, hogy a városi utakat, rövid ingázásokat teljesen elektromos üzemben, környezetszennyezés nélkül tudják megtenni, de akkor sem állnak meg, ha kimerült az akku. A konnektoros hibrid-projektről Takeshi Uchiyamada, a a Toyota alelnöke beszélt.

A Toyota elképzelései, statisztikái és kalkulációi szerint a piacilag indokolt hatótáv 20 km elektromos üzemben. (A Toyota ma kapható hibridjei csak maximum két kilométert tudnak megtenni villannyal.) A tízszeres hatótávolság-növeléshez persze az kell, hogy a Prius viszonylag olcsó, egyszerű akkumulátorát drágábbra, nagyobb kapacitásúra cserélje a gyár, így van csak értelme annak, hogy az autót konnektorra dugva indulás előtt feltöltsük akkumulátorát.

Ha az akku lemerül, ugyanúgy használható tovább a Prius Plug-in hibrid, mint a ma kapható Prius: az elektromos és benzines motor egyszerre segít be a hajtásba. Ezzel a Toyota rögtön arra is választ ad, miért nem az elektromos autók felé terelik fejlesztéseiket. Ha egy elektromos autó Budapestről Debrecen felé tartva már Gödöllőnél lemerül, 6-8 óra kényszerpihenőre kényszerül az autós, amíg a kedves gazda fel nem tölti az akkumulátorokat újra.

A Toyota úgy látja, akárhogy fejlődnek az akkuk, egy elektromos autó sosem lesz képes több száz kilométert megtenni. Ezzel szemben a Prius Plug-in hibrid a két technológia előnyét optimálisan ötvözi.A Prius Plug-inek megjelenését 2012-re tervezik Európában. A Prius Plug-in nem váltja le a most futó Priust, mert az új modell kb. 30%-al lesz drágább, mint a most kapható.

Idővel a Toyota szándékai szerint kínálatukban ugyanúgy lesz minden modellből többféle hibridverzió, mint ahogy most tudunk választani 1,4-es, 1,6-os vagy 2,0 literes benzines vagy dízelautók közül.