Állítólag új autót épített a Koenigsegg, a korábbi CCX után itt az Agera. Ezt azonban legfeljebb azoknak lehet eladni, akik még nem láttak Koenigsegget, hiszen bár számos részlet új, összességében ez nem tűnik többnek, mint egy újabb CCX variáns.

Szupersportkocsi Svédországból 1
Szupersportkocsi Svédországból 39


Nézzük az adatokat. Hosszúság 4293 mm, szélesség: 1996 mm, magasság: 1120 mm. Pont ugyanannyi, mint korábban. A váz továbbra is alumíniumból, a karosszéria ugyanúgy karbonból és kevlárból készül, az ajtók itt is előre felfelé nyílnak, a tető is levehető és a kocsi orrába rejthető. Szóval ez nem más. A fényszórók és a hátsó lámpák viszont valóban újak, a mai trendnek megfelelően LED-del működnek. 

Ha a kasztni nem, akkor biztosan a motor az új? Nem. Ezúttal is 4,7 literes, dupla kompresszoros motor kerül a hátsó tengely elé. Ami újdonság, az a specifikáció: az Agerában ugyanis 910 lóerővel és 1100 Nm nyomatékkal alkalmazzák. Volt ennél erősebb és gyengébb is korábban. 

Szupersportkocsi Svédországból 40


A jármű 1290 kilogrammos tömege is majdnem a régi, 10 kilót hízott. Ez azonban mit se változtat a tempóján, továbbra is piszok gyors. 3,1 másodperc alatt eléri a százas jelzést a sebességmérő. A végsebességét most is úgy adja meg a Koenigsegg: 390+. 

Persze izgalmasabb lett volna valóban egy új autót látni, de Christian von Koenigsegg járgánya – akárhogy is hívják – továbbra is az egyik legizgalmasabb sportkocsi. Álomautó garázsunkban ott a helye.