Még 2007-ben mutatta be a SEAT a Tribu koncepciót, amely egy kis városi szabadidő-autó volt. Gyártása elvben semmilyen nehézséget nem okozott volna, hiszen a Volkswagen Tiguan padlólemezét és műszaki tartalmát örökölte volna. 2008-ban már a kiszivárgott szabadalmi rajzok alapján azt hittük, hamarosan a piacra is megérkezik.
Azután – vélhetően a gazdasági válság, illetve a VW Tigaun kiemelkedő sikere miatt – a Volkswagen-konszern vezetése jegelte az autót. Most újra előkerült, ma este, a Genfi Autószalont megelőző estélyen egy újabb tanulmányt leplez le a SEAT. Az IBX-ről egyelőre sokat nem tudni, csak annyit, amit a kiszivárgott fotók elárulnak.
Ezek szerint továbbra is Tiguan méretű autóban gondolkodik a spanyol márka, ugyanakkor valószínű, hogy nemcsak öt-, de háromajtós variánst is terveznek, tekintve, hogy a Tribi és az IBX is ilyen karosszériát kapott. Eltekintve a hűtőmaszk formájától, semmi köze a korábbi koncepcióhoz, új terv készült. Ez is ugyanúgy illik a SEAT kínálatába, azaz egyszerű, lendületes.
A hírek szerint a sorozatgyártású autó az Audi Q3-mal közösen készül majd a SEAT martorelli gyárában, Spanyolországban. A dízel- és benzines motorok mellé nemcsak összkerékhajtás választható, az olcsóbb modellek elsőkerék-hajtással készülnek.