2010-ben érkezett a Citroën a DS3 csúcsváltozata, a DS3 Racing. Eredetileg csupán 1000 darabot tervezetek a DS3 WRC-t fejlesztő sportrészleg támogatásával elkészült autóból, de később az érdeklődés miatt 2400-ra nőtt ez a szám. Akinek így sem jutott, most örülhet. További 200 darabot gyártanak, ha lehet, még a korábbiaknál is exkluzívabb kivitelben.

Utcán a ralilegenda autója 1
Utcán a ralilegenda autója 23


Az új változat Sebastien Loeb nevét viseli. A francia pilóta 2004 óta minden évben, azaz sorozatban nyolcszor hódította el a rali-világbajnoki címet. Nemcsak ez, de 67 futamgyőzelme és 103 dobogós eredménye is egyértelművé teszi, hogy ő a legjobb ralipilóta.

Korábban is készült Loeb nevével fémjelzett modell, pl. a C4-ből, ám azokkal ellentétben a DS3 Racing S. Loeb sokkal közelebb áll a francia versenyző által élesben használt versenyautóhoz. Igaz, a WRC-vel szemben az utcai modell nem négykerék-hajtású, de motorjuk ugyanúgy 1,6-os turbó.

A motor maximális teljesítménye 209 lóerő, amivel a kocsi 6,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 235 km/órát is. Ám a DS3 Racing nemcsak teljesítményben nyújt többet a hagyományos DS3-nál, a futóműve feszesebb, karosszériája alacsonyabban ül, fékrendszere is erősebb.

A DS3 Racing S. Loeb alapszíne matt fekete, amivel látványosan kontrasztban áll a tető, a hűtőmaszk, a visszapillantó tükrök piros színe. Az utastér alapszíne is fekete, itt a műszerfal és a váltókar környéke kap piros színezést.

Természetesen a karosszérián és az utastérben is feltűnik Loeb neve, illetve a 8-as száma, a tetőn pedig még a szakaszgyőzelmeinek száma is olvasható. Ami persze vélhetően a következő, Mexikó-ralin máris elavult adat lesz.