A konszern MQB platformja és egy csomó elektronika: nincs is másra szüksége a Volkswagennek, hogy gyakorlatilag bármilyen kompakt autót létrehozzon. Jelen esetben egy vagány kis szabadidőjárművet, amely a Golf Haldex-kuplungos összkerékhajtását kapta, és hozzá egy nagy adag segédrendszert. 

A T-Roc kifejezetten apró: mindössze 4,18 méter hosszú, 1,83 széles és 1,50 magas; tengelytávja 2,59 méter. Hajtáslánca egy 184 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotorban (210 km/óra, 6,9 mp, 4,9 l/100km) indul, amely egy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül hajtja a négy kereket. Ennek módjáról a DSG váltó karjának tetejébe beépített, három állású üzemmód-kapcsolóval dönthetünk: utcára, terepre és havas felületre eltérő paraméterekkel vezérli a motort, a váltót, a 4Motion összkerékhajtást, az elektronikus differenciálzárat és a többi rendszert a központi agy. 
Elektronikus zsarnokgyík 1
Elektronikus zsarnokgyík 17
Ami a terephangulatú megjelenést illeti, méhsejt-szerkezetű hűtőmaszk, LED-es fényszórók és szintén LED-es terepreflektorok teremtenek marcona karaktert. Utóbbiakhoz beépített, a kormányszöget követve elforgó kamera tartozik, ami offroad üzemben folyamatosan – a lámpáknak köszönhetően akár éjjel is – milliméter pontosan mutatja a vezetőnek, hogy merre, mibe gördülnek a kerekei. Természetesen hátra is került kamera, hagyományosabb feladatkörrel. 
A névben a T logikusan a Volkswagen SUV-kínálatával (Touareg, Tiguan, Taigun) cseng egybe, de másra is utal: az autó tetőlemeze két részre osztva kiemelhető helyéről; ilyenkor a paneleket a csomagtartóban elhelyezve, a keret nélküli oldalablakokat leengedve a T-Roc gyakorlatilag kabrióként funkcionál. 
Ha már lent vannak az ablakok, vessünk egy pillantást a beltérre: az autóban egyáltalán nincsenek mechanikus kezelőszervek, illetve műszerek: utóbbiakat a következő generációs Audi TT-n megismert, méretes LCD-panel helyettesíti, míg a fedélzeti funkciók egy táblaszámítógépről vezérelhetők. 
Elektronikus zsarnokgyík 18
A lényeg természetesen a testre szabhatóság, amit legkönnyebben a terep-üzemmód aktiválásával demonstrálhatunk: a sebességmérő kalibrációja ilyenkor 80 km/óránál véget ér, a középkonzoli kijelző pedig automatikusan megjeleníti az orrkamera képét.