Volvo V70 - S80 kombi?
Tavaly októberben lebukott az új Volvo V70, így meglepetés már nem ér minket. Az új modell az S80-as kombiváltozatának tekinthető, a formai jegyek ugyanazok, ugyanaz a technika és a minőség, csak praktikusabb csomagolásban.

Megnőtt a csomagtér

Persze a szemfülesek észrevehetik, hogy a V70 kissé eltérő lökhárítókat, illetve hűtőmaszkot kapott. Hátulról a V50-esre emlékeztet az autó, ami főleg a C oszlopon végigfutó lámpáknak köszönhető. A csomagtartó sokat bővült, az 540 liter 55-tel több az elődénél. Intelligens megoldás, hogy a padló alatti rakodórekesz bezáródik, ha becsukták a raktérajtót.

Belül is az S80-as köszön vissza, nem hiányzik a lebegő középkonzol sem. Persze az összes high-tech újdonság elérhető a V70 vevői számára is, mint a holttér-figyelő rendszer, a távolságtartó automatika és a személyre szabható fedélzeti elektronika.

Igazi újdonság a hátsó ülésbe épített ülésmagasító, ami két fokozatban állítható, így különböző méretű gyermekek is úgy utazhatnak, hogy kilátnak az ablakon, és ezzel egyidejűleg a biztonságuk is javul.

Új turbó 285 lóerővel

Három benzines motor közül választhatnak kezdetben a vevők, melyek közül a legizgalmasabb az új 3,0 literes turbómotor 285 lóerővel, ez a sportos T6 modellben szerepel. Emellett 3,2-es hathengeres, illetve 2,5-ös turbómotor szerepel a kínálatban. Dízelfronton nincs újdonság, az elődben is kapható 2,4-es motor két változata 163, illetve 185 lóerővel kerül a kombiba.

Minden V70-es alapáron kapja a menetstabilizáló elektronikát, viszont a Four-C állítható futóműért felárat kérnek, ahogy a négykerék-hajtásért is. Az AWD hajtásrendszer egyedül a T6-os modellben széria. A légzsákokért és az ostorcsapás ellen védő fejtámlákért sem kérnek pluszpénzt.

Extraként elektromos rakodóajtó is rendelhető, melyet mozgó raktérpadlóval, illetve sínekből és csúsztatható rögzítőszemekből álló rendszerrel is ki lehet egészíteni.

Itthon ősztől

Az új V70-est március legelején, a Genfi Autószalonon leplezik le, majd még idén ősszel megkezdik az értékesítést is itthon. Az autóból évi 75 000 darabot szeretne eladni a svéd gyártó a világon.