KTM autó motorosoknak
Egy hónap múlva a Genfi Autószalonon leleplezik a KTM új modelljét. Az X-Bow azonban nem motorkerékpár, ellentétben az osztrák gyár eddigi járműveivel. Mindez azonban nem akadályozza meg a vezetőjét abban, hogy hasonlóan izgalmas pillanatokat töltsön benne/rajta.

Mindez az alapvetően a motorokra jellemző remek súly/lóerő aránynak köszönhető. Az X-Bow vázát a versenyautó-építésben jeleskedő Dallara segítségével fejlesztették, így nem meglepő, hogy mindössze hetven kilogramm. Miután a szénszálas vázra felkerülnek a karosszéria- és műszaki elemek, sem nyom többet a járgány 700 kilogrammnál, ami kevesebb, mint egy régi Suzuki Swift tömege.

Szemben a mi autónk maximum 70 lóerős teljesítményével, itt minimum 220 lóerő vár bevetésre. Ezt a Volkswagen-csoporttól származó 2,0 literes turbómotor garantálja. Ez persze csak a kezdet, később állítólag olyan is készül, ami 300 tagú ménest enged szabadjára.

Nem is meglepő, hogy az X-Bow a motorokéhoz közelítő menetdinamikával bír, elég röpke négy másodperc, és már 100-zal hasít a futurisztikus autó. Hatfokozatú manuális vagy ultragyors DSG automataváltó választható a KTM-hez.

A balesetektől az autó orrának gyűrődőzónái védik a két utast, míg az eső ellen speciális ruhát kínál a KTM. Miután tető nincs az autózók feje felett, így nem árt az X-Bowhoz járó sisakot is felvenni, mellesleg, így legalább beszélgetni is tudnak, a beépített mikrofonnak köszönhetően.