Terepkupé európaiaknak
Mi, európaiak legszívesebben kupét, kabriót, illetve szabadidő-autót vezetnénk, derült ki a Mazda kutatásaiból. Mindezeket próbálták vegyíteni az új tanulmányautó elkészítésénél. A Hakaze Mazda3-asnál alig hosszabb, de 13,5 centivel szélesebb, illetve közel tíz centivel magasabb annál.

A Mazda sokadik tanulmányautója is a cég jelenlegi, Zoom-Zoom-korszaka utáni formanyelvet sulykolja a vevőkbe. A különböző piacokra összpontosítva láttuk már a Sassou-t, a Senkut, a Nagarét, majd a Ryugát. Formailag az új koncepció elsősorban a szintén Európának készült Sassou folytatása, kívül-belül a homokdűnék formái tűnnek fel.

Felfelé nyíló ajtókon át vezet az út a magasra emelt kupéba, B oszlop nincs, így könnyű bejutni. Az autó tetejét borító üveg hátsó része kiemelhető, és a hátsó lökhárító mögött kialakított rekeszbe helyezhető. Ezután már csak az oldalsó ablakokat kell lesüllyeszteni, s máris egy kabrióban érezhetik magukat az utasok.

Az autó vezetéséhez egy különleges kulcs kell, ennek birtokában érintésre nyílnak az ajtók, de adathordozóként is üzemel, zenét, filmet és navigációs rendszerhez szolgáló útvonaltervet hozhat magával otthonról a tulajdonos. Miután a műszerfalon kijelölt helyre csúsztatja az adathordozót, az autó átveszi az információkat.

Indítás után ugyanez az eszköz szolgál a hatfokozatú automata váltó választókarjaként is. Az autót a Mazda6 és a Mazda3 MPS modellekből ismert 2,3-as turbómotor hajtja. Terepen a négykerék-hajtás segít.

Négy elektromosan állítható, különálló ülést helyeztek el a Hakaze utasterében. A hátsó kettő összecsukható, és az első ülések alá csúsztatható, így az alaphelyzetben 400 literes csomagtartó igazi raktérré válik, ahová akár kerékpárokat is könnyedén be lehet helyezni.