Ahogy korábban már sejthettük, a Ford a Mondeo esetében a sportos, dinamikus vonalvezetést részesítette előnyben. Határozott élek, masszív formák jellemzik az új „kinetic design” névvel illetett formatervet. De nemcsak formájában, hanem használatában is sportosabbnak ígérkezik az új Mondeo, a gyár ennek megfelelően dolgozta át a futóművet és a kormányzást.
A limuzin csomagtartója 535 literre bővült, az igazi teherhordó persze a kombi lesz, amelyben az ülésk lehajtásával akár 1745 literes teret is szabaddá lehet tenni.
A bemutató után a vevőknek nem kell kompromisszumot kötniük, azonnal rendelkezésre áll mindhárom karosszériaváltozat, a 4 és 5 ajtós szedán és kombi is. Az értékesítés júniusban kezdődik meg négy felszereltségi szinttel és kilenc motorral. A csúcsváltozatot továbbra is az ST 220 jelzésű modell jelenti majd, amelyben a Volvótól származó 2,5-es öthengeres turbómotor dolgozik.
Edge, Zetec, Ghia és Titanium X szintek képviselik a különböző változatokat, melyek mindegyikében szériafelszereltség lesz többek között a menetstabilizáló elektronika is. Emellett olyan megoldások jelennek meg, mint a kulcs nélküli ajtónyitás és indítás, az adaptív sebességtartó rendszer, a keréknyomás-ellenőrző rendszer, és a hegymeneti indulást segítő elektronika.
Motor és erőátvitel:
Dízelmotorok:
1,8 TDCi 100 LE – 5 fokozatú váltó
1,8 TDCi 125 LE – 5 és 6 fokozatú váltó
2,0 TDCi 140 LE – 6 fokozatú váltó
2,0 TDCi 130 LE – 6 fokozatú automata
Benzinmotorok:
1,6 Ti-VCT 110 LE – 5 fokozatú váltó
1,6 Ti-VCT 125 LE – 5 fokozatú váltó
2,0 HE 145 LE – 5 fokozatú váltó
2,3 HE 161 LE – 6 fokozatú automata
2,5 Turbo 220 LE – 6 fokozatú váltó